Gå til innhold
Arkivverket

[#66355] Hvor ble Alf Froskeland og Signe Sjøstrøm av?

Gjest Gudmund Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gudmund Hansen

Jeg har hørt at Alf Froskeland (1890 - ?), født i Alta, (sønn etter amtskolebestyrer John Froskeland, Alta) jobbet på 'Finnmarkskontoret' i Harstad etter siste krig. Men deretter jeg klarer ikke å finne spor etter ham eller kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Det budde iallefall ein Alf Froskeland i Harstad på byrjinga av 70-talet. Kåno til denne Alf var svensk og heitte Cecilia. Etter det eg har fått opplyst døydde begge på midten av 70-talet, Cecilia fyrst, men om dei hadde born anar ikkje kilden.mvhJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gudmund Hansen

Hei Jostein - og tusen takk for opplysningene. Etter informasjonen jeg sitter inne med, hadde de ikke barn. Når det gjelder navnet på kona til Alf, må jeg ha blitt feilinformert. Men - som du sier - var hun svensk. Jeg får lete videre... Beste hilsen fra Gudmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Gudmund!Ho som gav meg informasjonen sa at Cecilia hadde eit navn til, men ho greide absolutt ikkje koma på det, så det kan jo godt vera at ho heitte Signe Cecilia. Kanskje skifteretten i Harstad kan gje opplysningar, dersom dette då ikkje er for nytt til at det kan unntas frå teieplikta. Om dei ikkje hadde etterkomarar vil eg tru det var eit offentleg skifte etter dei.mvhJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.