Gå til innhold
Arkivverket

[#66367] Sikkerhetskopiering i Kyrre

Gjest Sidsel Pihl Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sidsel Pihl Haugen

Jeg ser av de siste sikkerhetskopiene jeg har laget av mine registreringer ikke legges i rekkefølge, slik de gjør i skjemaet. Jeg har kontrollert år, sidenummer og postnummer, som alle er riktige, men tre poster (som jeg har flyttet underveis) legges likevel til slutt, pga endret id nummer?Er dette av betydning? Og hvor (i Kyrre?) kan jeg eventuelt finne råd, hvis det er nødvendig?Med vennlig hilsen Sidsel Pihl Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

PCen min med Augustus ligger i 20 biter, så jeg får ikke testet med Augustus - og det er en stund siden jeg brukte programmet, så jeg husker ikke hvordan ting gjøres.Mulig du allerede har gjort det, men hvis du laster inn sikkerhetskopien skal du kunne bla i postene i riktig rekkefølge. Hvis ikke kan du flytte dem på riktig plass, ta sikkerhetskopi på nytt, laste den inn igjen - og se om postene nå er i riktig rekkefølge.Enda en test er å laste inn sikkerhetskopien og så lagre til Kyrre XML format. Du kan så se på XML fila i et tekstredigeringsprogram (f.eks Notepad). Du bør da kunne finne igjen postene og se om de har riktig rekkefølge i XML fila.Hvis en av disse testene feiler har Augustus et alvorlig problem, som du da kan ta opp med DIS Norge - se websiden for Augustus - evt. ta opp problemet på Slekstforum.(Jeg vet ikke hvilket format Augustus bruker for sikkerhetskopien - det trenger ikke å være et problem at postene ligger i feil rekkefølge i fila - det kan ligge annen info der som sørger for å holde styr på rekkefølgen når fila lastes inn i Augustus.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.