Gå til innhold
Arkivverket

[#66391] HO; Kristi Knutsdtr Eide & Amund Paulsen Kilen - etterslekt.

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ang. 1.2.1.1.2.11 Johannes Amundsson Eide.Er ikke dette den sønnen Johan/Johannes, oppført mellom Engel og Paul 19 år i skiftet etter deres far i 1831?LenkeEngel f. 1805, Paul f. ca. 1812. Da kan jo 1810 passe bra.Far er oppført som Johannes Olsson? Mor Magdele Engelsdtr.Faddere: Anders Johannesson Eide, Gunner Knutsson Nerhovde, Hans Knutsson Teigland, Magdelle Johannesdtr. Haugarvoll, Eli Engelsdtr. Tveitnes.Der er jo en sikker tante av dåpsbarnet, Magdele Johannesdtr. g. Anders Kåresson Haugarvoll.Gi meg 3 liter altervin så skal jeg stokke om på de andre navnene så det også blir familie. Et omvendt eksperiment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

225) De får og:Peder Johannes 22/10-1868: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7007&idx_id=7007&uid=ny&idx_side=-100>LenkeOle 16/12-1870: LenkeEngel Amanius 13/4-1873: Lenke Men nå er vi nok kommet alt for langt opp mot nåtiden, selv om det er interessant å følge familie opp.226) Mellom Engel og Paul og nå Johan var det og en datter Sofie ca 1809: Konfirmert 14 1/2 år gammel i 1822: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK.Da spørs det om denne Johannes f 1810 er å finne igjen.Ellers er de andre tingene rettet opp. Sofies dåp har vi ikke, og jeg finner den heller ikke. Har brukt konf som dokumentasjon på henne.Skal jeg bare avslutte denne familien nå, om det dukker opp noe, kan vi jo ta det igjen senere.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230) Jo, den hadde vi, men bedre to enn ingen. Har prøvd å finne Knut f 1806 død, han må ha dødd i mellom Pål 1812/13 og den nye Knut i 1815. Men ikke finner jeg noen lister over døde i de åra!Da mangler vi og Sofie f ca 1809, Johan/Johannes f. 1810, og Joen (Jan i skifte) f. 1819De var jo alle tre nevnt i 1831, men jeg finner dem ikke i dødslistene heller ikke i ft 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har hatt problemer med slektsprogrammet mitt, og noen familiebånd har blitt oppløst. Jeg kunne sikker ha funnet ut av det ved å lese gjennom alle innleggene vi har hatt, men håper noen kan hjelpe meg på den enkle måten.Knud Engelsen 1655-1716 gift første gang med Christi Knudsdtr. Mundheim og andre gang med Eli Baardsdtr. Havn.De bodde på Eide.Var denne Knut Engelsen opprinnelig fra Gjøen, og hvem var hans foreldre?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(233) Hun lever ved skifte i 1831, men er da ugift og 22 år. Så det kan sikkert stemme. Men sikkert er det vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vår Sophie Johannesdtr. Hun giftet seg i Tysnes 28.06.1861 med enkemann Johannes Mikkelsen. Se post nr.14. LenkeMen hun var nok barnløs. Hun var 53 år gammel ved vielsen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

232 Rune)Knut Engelsen 1661-1716:Foreldrene hans var Engel Hansen Gjøen (1635-1702) Karin Romstad: 'Engel Hannson Gjøn var gift med Kristi Torgilsdatter Aga, iflg.landskommisjonens odelsjordebok for Sunnhordland 1661 (Hun døde 1717 88 år gammel).' I Fusa soga står hun som Kari.Dersom du har behov for noe, kan jeg sende det til deg.Fint at dere fant Sofie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret ditt i innlegg 242. Jeg fant det jeg trengte på hjemmesiden din. Av en eller uforklarlig grunn var familiebåndene på Gjøen før 1700 oppløst og jeg hadde problemer med å huske hvem som var hvem. Det kryr jo av engler i området.Kanskje noen burde ha åpnet en engleskole der. :-))Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

234) Vår Brita het vel Jo(h)nsdtr og ikke Johannesdtr. Dernest er denne Brita 2 år for gammel (men det har vi sett før).Men det kan og være denne som dør, selv om alderen ikke passer der heller: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

246) Skal vi sjekke etter 1865 altså? De ble jo gift i 1836, så det kan være plass for mange barn her: Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er fødselsårene til Engel og Jørnas barn jeg er interessert i, - egentlig er jeg ikke interessert i hva som skjedde med 8. generasjon. Det var vi enige om at den enkelte får finne ut av selv. Men så er det altså slik at vi noen ganger må gå til såvel FT 1865 som FT 1900 for å finne ut om det er de korrekte barna (8. gen.) og ektefellene (7. gen.) vi har funnet. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.