Gå til innhold
Arkivverket

[#66391] HO; Kristi Knutsdtr Eide & Amund Paulsen Kilen - etterslekt.

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

(198) Jeg har tidligere i manus notert at Johannes Hansen dør i 1852, men alderen i forhold til den som er f i 1829 stemmer jo bedre med han som dør i 1868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, da har jeg byttet om i manus slik at Mettes sønn Johannes dør i 1852, mens Johannas sønn Johannes dør i 1868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kanskje vi burde tatt en kikk i bygdeboken når der er så mye 'feilskriving' i KB.Det var vel denne presten Lampe beskrev som 'lite begavet', var det ikke så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan ikke se at du har dødsfallet til Knut Johannesen Eide, trodde det var i det jeg sendte. Han døde i 1846: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 15 (1839-1851), Døde og begravede 1846, side 322. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

207) Ja, for det ser ut for at han blander søsken og foreldres navn her! Men det spørs om de har fått det med seg i bygdeboka da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elna Amundsdtr levde jo i 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f61241&gardpostnr=216&personpostnr=1331#nedre>Lenke Det har vi nok allerede notert oss. Der er hun med faren, mann og to barn. Heller ikke henne finner jeg i databasen blant døde, noe må mangle her!Engel Amundsen har jeg heller ikke funnet, ikke i ft 1865 heller.Her er vår Marte Malene Amundsdtr som enke i 1865. Hennes datter heter Magdele: LenkeJeg fant fødselen og der står faren som Johannes Pedersen og mora som Marte Malene Amundsdtr (n° 62): Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte Malene Amundsdtr gifter seg her i 1860 med Johannes Pedersen Nedre Bolstad: Permanent sidelenke: LenkeHan var sønn til Peder Knudsen Bolstad og med andre ord barnebarnet til Knut Jansson Bolstad og Malene Pedersdtr Berge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Marte Malene Amundsdtr gifter seg 2.g 1867. nr. 26 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fusa, Ministerialbok nr. A 1I (1855-1879), Ekteviede 1867, side 288. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dåpen til Johannes Pedersen her for dette var et interessant tilfelle: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 5 (1816-1826), Fødte og døpte 1826, side 87. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11681&idx_id=11681&uid=ny&idx_side=-87>Lenke Faren var tippoldebarn til Ellen Rasmusdtr Ivarhus!Magdele Johannesdtr Berge og Peder Knutsen Bolstad ble gift i Strandebarm: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 5 (1816-1826), Ekteviede 1821, side 196. Permanent sidelenke:

bilete6351.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja vi har flere slike tilfeller i familien. Bl a er min far og hans ene svigerdatter (min svigerinne) 7-menninger. Deres felles forfedre er: Kari Torgilsdtr Gjøn, Nils Person Stålby, Anna Pedersdtr Tysse og Lars Hansen Lundervik. Den samme svigerinnen min er igjen, husker ikke helt hvilken, x-menning til sin svigersønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Innlegg 149-50 og 153-55:Har funnet ut av det nå, takket være et par slektslinjer fra Kjellaug. Ikke bare var Anders Larsen Legland og 1.2.1.2 Rasmus Jansen Mentz Bolstad beslektet i 3. og 3. ledd, men jeg finner først felles tipp-oldeforeldre! Da må det vel være noe annet ute og går i tillegg, ved Elis søknad om ekteskapsløyve mellom ekteskapene med disse to (hennes 3. og 4. ekteskap).Men dette tar vi under 1.2.1.2. Rasmus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, min eldste søster er 6-menning til sin datters svigermor. Min yngste søster er 6-menning med to av sine svigersønner og 6-menning med far til den tredje. Jeg og min datters x-svigermor er 6-menninger! Heldigvis har jeg ikke funnet noe slektskap mellom min mann og meg-;)Min mormor og min morfar var 4-menninger, men de kom jo fra Samnanger og stammet begge fra Gjøen, Tysse og Loss-slekta!Selvsagt var Marta Malene Amundsdtr og i slekt med sin andre mann!

bilete6352.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at bror til Paul Olsen het Ole og var gift med Kristi Amundstr Eide, Marta Malenes søster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå falt jeg ut igjen. Er noen av disse ektepar/x-menningene i 6. eller 7. generasjon, slik at jeg har glemt å gi dem nr. (gjelder selvsagt ikke om vi enda ikke er kommet til dem).Det begynner å bli innfløkt nå, og det er derfor helt avgjørende at vi tar en og en slekt.Når jeg har lagt inn et 20-talls hyperlenker streiker skriveprogrammet, så da må jeg ta en pause til i morgen. Men har bare igjen et par vielser for 7. generasjon som skal inn, samt der vi enda ikke har funnet dokumentasjon.Mener dere kan se det ut av skjemaet i (210) sammenholdt med innleggene etterpå.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greitt Arnfrid, men her har vi jo vært borti disse slektene før og dette er barna til Amund Johannessen 1.2.1.1.2.11Det som kompliserer det hele er jo akkurat det at det er så mye inngifte her. Ser du har henne bare som Marta i skjemaet ditt over, men hun var altså døpt Marta Malene f 1837 og d 1920 (# 215)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(216)Datteren til Marte Malene Amundsdtr. Eide 1837-1920, Magdele f. 1864 får en datter i 1892 Lenke med gift mann Ole Johan (Ingebrigtsson) Olsson f. 1852. Datteren Maria Magdalena d. 1962 ugift, lærerinne. Så da spørs det om ikke slektsrekken stoppet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(224)Ja, Paul Olsson Storedale,Ølve/Særvoll 1842-1924 og Marte Malene Amundsdtr. fikk ivertfall 3 barn når de bodde på Håvik.1. Amadeus Paul Lemann 2. Marte Paulsdtr. f. 1878 3. Amalie Sofie f. 1876.Nr. 2 Marte g. Ole Johan Særvold f. 1867. Han hadde vært i Amerika. Kom hjem og skøytte Særvoll br. 1, 2, 3, 7, og 9 i 1898. Ridder av St. Olavsorden. Solgte gården i 1918 for 85 000 kr. og dro Amerika, hvor han dør 1937.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.