Gå til innhold
Arkivverket

[#66401] Hvem var Christian Andersen, f. 21/10-1846 Sandsvær? Skjebne?

Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Han er nevnt som barnefar i dåp i Skedsmo.Permanent sidelenke: Lenke Nr. 150 Ragnhild Kristina. Hennes mor har jeg funnet for lengst frem. Hun ble gift med annen mann. Det jeg vil gjerne vite, er om noen kan finne dåpen til barnefaren (født 21?/10-1846) et sted i Sandsvær. Setter også pris på om noen kan finne info om hans videre skjebne. Vi vet ingenting om ham, kun fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg løfter den opp.Jeg har lett i kirkebøkene for Sandsvær,Eiker,Kongsberg (kun KLOK pga. tungt lesing i MINI), Flesberg,Bragernes,Strømsø. Jeg er åpen for at Christian kanskje var 2. fornavnet. Har også søkt i FS. Finner ikke noe. Kanskje han er født i Sandsvær (se merknaden til høyre om hvor foreldrene er født), men døpt et helt annet sted.Ragnhild var min oldemor. Det ville være veldig fint å finne ut om Christian Andersen (tomtearbeider,tømrer) var et fiktivt navn eller ikke. En annen person var den virkelige faren (var gift da han fikk Ragnhild med annen dame) iflg. opplysninger. Den virkelige faren og kona fikk ikke egne barn. Det vil også være fint å vite om Christian Andersen fikk etterkommere hvis han ikke var fiktiv.Kan noen av dere komme med tips,råd hvor, f.eks. andre kirkebøker,hvordan jeg evt. kan finne ham (Christian Andersen)?Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.