Gå til innhold
Arkivverket

[#66444] Hestun og Havn i Vevelstad.

Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Jeg mangler noen opplysninger om ekteparet Peder Hansen fra Hestun (Skrevet Østdun i 1801) - og hans kone Maren Danielsdr., fra Havn. - De skal ha vært bos. på Havn. -- Eldste barn er f. 1747, så de må vel ha vært gift en 'passende' tid i forveien. -- Det jeg da mangler er noen opplysn. om fødselsår og slikt. -- Jeg har heller ikke nærmere opplysn. om hvor det blev av denne sønnen Nils Pedersen som var f.1747.--Jeg har jo sett at det har vær debatt om andre grener av denne fam. tidligere på nett, men ikke akkurat disse. -- Kan noen bidra med noe, er jeg takknemlig. -- M.v.h. Alv.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vet du om de fikk en sønn Daniel som ble døpt 16/2 1772 i Skjerstad. Se v.side 2.kolonne og under Dom. Septuagesima [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16631&idx_id=16631&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Iflg. FS så het moren Maren Danielsdt., men det behøver jo ikke være riktig. Denne Daniel, iflg. samme kilde, døde på Nystad 3/6 1852?Dette må vel være den ovenfornevnte Daniel med familie og foreldre i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Nei det tror jeg må være feil. - Yngste barn jeg kjenner til i denne fam., var f. 1750. - Da blir det nok vel litt langt sprang til å få en 'attpåklatt' i 1772. -- Det er jo også ikke kjent at disse flyttet fra området og til Skjerstad som er mye lengre Nord. -- M.v.h. Alv. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fra familysearch.org (avskrift fra kirkebok):Groom name: Peder HansenGroom birth date:Groom birth place:Groom age in years:Bride name: Maren DanielsdatterBride birth date:Bride birth place:Bride age in years:Marriage date: 02 Jul 1739Residence: Nordland, NorwayMarriage place: Tjøtta, Nordland, NorwayFather of groom name:Mother of groom name:Father of bride name:Mother of bride name:Groom race or color (expanded):Marital status: UnknownGroom previous wife name:Bride race or color (expanded):Bride marital status: UnknownBride previous husband name:Batch number: M01099-5Date range:Film number: 125053Collection: Norway Marriages 1700-1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei og takk for dette. - Det var jo litt mer. - Foreldre til begge har jeg fra før, men kunne godt tenkt meg enda mer opplysn. om paret. - Hva drev f.eks. Peder Hansen med ? - Det var jo åpenbart en del boklig lærdom i denne fam. - Fikk den forståelse at det ikke var spor etter ham som vanlig bonde på Havn. -- M.v.h. Alv. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.