Gå til innhold
Arkivverket

[#66572] Engebret Eysteinsson Bratt .til Holåk i Lesja


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Men man bør ikke ha for store forhåpninger. Særlig fordi selv om vi skulle ha opplysninger om eldre eiere av Dale, kan vi ikke vite om disse eide den samme landskyldparten som vi finner igjen hos Karin Holåk i 1625.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Takk Tore. Ser andre eier småparter i Dale utenom Karin og Oluf. Østenn Engellshuus (1615, 1624) 1 skind, Joen Killj (1624) 1½ skind. Østen eier også 1½ hud i Rudi som var eiet av Tore Østensdatter Bratt tidligere (tilfeldig?)Til Jakup: Ser av odelsmanntallet 1624 at gården Bøe eies av søskende Erik, Biønnar, Birgitte og Guren Østensen. Engebret-navnet finner man på Selsjord.Vet du hvor Ivar holdt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Eystein Engelshus eier 1 skinn i Dale 1624-1627. Ola Tallerås eier 4 skinn og pant 1/2 hud i Dale 1624-1625. Lars Gram (på Steig i Fron) eier pant 1 1/2 hus 2 skinn i Nedre Dale 1624-1627 (alle opplysninger ifølge Landskatten for disse årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakup Skjedsvoll

Til (28).Nei, eg har ikkje funne noko om kvar Ivar Eysteinsson heldt til. Det er heller ingen av dei som har skrive om dette tidlegare som har hatt nokon grunngjeven teori om det, så langt eg har sett.Eg trur ellers ikkje at du skal leggje vekt på at diplomet av 1555 vart skrive på Bø. Bø var, rettnok saman med nokre andre gardar, fast stemnestad for bygdetinget for Lesja (og Dovre) i alle fall i meir enn to hundre år fram til 1684. Det var ikkje uvanleg at diplom vart skrivne på tingsamlingane.Ein skal også vera svært forsiktig med å draga slutningar om slektskap på grunnlag av namnet Imbrikt (Engebret e.l.) på denne tida i denne grenda. På strekninga frå litt sør for Lesjakyrkja til litt sør for Dombås var det i 1528 fem brukarar med dette namnet, det er 10% av dei brukarane som var nemnde i heile Lesja med Dovre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Takk. Ikke så uvanlig navn i bygda med andre ord. Er begge dine artikler til Bratt-seminaret å finne i Gudbrand nr. 3/2008?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakup Skjedsvoll

Det er berre ein artikkel som er trykt i Gudbrand, den om den eldre Bjølstadslekta, frå Eirik Bjørnsson som kjøpte Bjølstad i 1430 til Eystein Guttormsson Bratt og kven han var gift med og kva barn han hadde.Arbeidsheftet om etterkomarane til Eystein Guttormsson Bratt fram til om lag 1650, som vart delt ut på seminaret, er ikkje offentleggjort nokon annan stad og vil heller ikkje bli det i den form det hadde. Det er stort sett ei rein samanstilling av det som tidlegare er skrive i Ættesoge for Gudbrandsdalen og ymse bygdebøker, utan nemnande vurdering frå mi side. Formålet var å ha eit utgangspunkt for drøftingar om kvar det trengst ein ny gjennomgang av det som tidlegare er skrive. Eg peikte sjølv i innleiinga mi på ein del slektsgreiner der eg er sterkt i tvil om det som tidlegare er skrive, er rett. Også andre peikte på usikre punkt og også direkte feil. Eitt av dei usikre punkta er, som eg har nemnt før, den eldre ætta på Holåk. Eg hadde der ikkje noko anna i mi oversikt enn det som står i Ættesoga og i bygdebøkene for Lesja og Dovre.Det må nemnast at det i same nummeret av Gudbrand også er ein artikkel av Torbjørn Hagen med heilt nytt materiale om etterslekta til Anne Eiriksdotter på Kvarberg, dotterdotter til Eystein Guttormsson Bratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.