Gå til innhold
Arkivverket

[#66599] Datter av John Thorsen og Anna Andersdatter, Thune, 1841

Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

JOHN THORESEN, født i ant. Tune, Østfold, Norge, bosted 1871 i Stene, Onsøy, Østfold, Norge.Han var ikke giftet med, men fikk barn med enken ANNE ANDERSDATTER.(Anne Helene er min tippoldemor)I.ANNE HELENE JOHNSDATTER, født 27.04.1741 i Mingehøyden, Tune, Østfold, Norge, døpt 09.10.1841 i Onsø, Østfold, Norge, hendelse 1861 Flyttet fra Råde til Gaustad i Onsøy, bosted 1871 i Saltnes, Onsø, Østfold, Norge.(Annes dåp er å finne i Minesterialbok for Tune 1837 – 1841, side 432, nr. 192. Dessverre har jeg vanskelig for å tyde stedsnavnene, faddere og annet.) Hun giftet seg med JENS ANDERSEN, gift 21.04.1871 i Onsø kirke, Onsø, Østfold, Norge, født 05.09.1815 på Stene vestre, Onsø, Østfold, Norge, (sønn av Anders Jensen og Margaretha Caspersdatter) døpt 10.09.1815 i Onsø kirke, Onsø, Østfold, Norge, folketelling 1865 på Skaantorp, Onsø, Østfold, Norge, yrke 1865 Tjenestedreng, yrke 21.04.1871 Husmann, yrke 14.04.1900 Fisker, bosted 27.05.1881, konfirmert 03.10.1830 på Stenebråten, Onsø, Østfold, Norge, bosted 1871 i Saltnes, Onsø, Østfold, Norge.Kan noen hjelpe meg litt her? Hvordan finner jeg ut mer om foreldrene til Anne Helene? Det er så mange som har de samme navnene og mine kunskaper om Østfold er begrensede. På forhånd takk. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det står føderådsmann John Thoresen Haslien. I 1801 finner vi en John Thoresen på Haslie. Er det samme mann? det blir en 'voksen' far i så tilfelleLenkeBjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk for svaret. Denne John du nevner, er 38 år i 1801 og jeg beregner at han da er født ca 1763. Anne Helene er født i 1841, Dette utgjør en aldesforskjell på ca 78 år. Mulig han er far til Anne Helene, men jeg er jammen ikke så sikker. Du har jo rett med hensyn til hvor han bodde, men kan det være flere med samme navn på denne plassen? Jeg får jobbe videre med dette. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.