Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#66668] Siste publikasjoner fra http://wangensteen.net/

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

FinnBeklager misforståelsen. Du har helt rett. Jeg har skannet 524 sider i dag (matrikler som blir publisert i morgen), så det gikk litt i surr på slutten. Jeg skal rette opp dette i morgen, men inntil videre legger jeg siden ut her.

bilete6669.jpg

Alle 3 bind av Birket-Smiths 'Kjøbenhavn Universitets Matrikel 1611-1829 er nå ferdig.(ca 1730 sider)Da mangler jeg bare matriklene 1602-1611 (de kommer), så anser jeg meg ferdig med København. (puhh)Og jeg innrømmer gjerne at jeg kanskje burde bestille en time hos en terapeut for om mulig få svar på hvorfor jeg holder på med dette :-)

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ola sier vel hva svært mange tenker, lurer på hvorfor slike positive tilbakemeldinger sitter så langt inne hos enkelte? (Mulig værhanen er vårt nasjonaldyr og man venter på de man tror bestemmer vindretningen?) Et lite PS. Det har sneket seg inn trykkfeil på de to siste matrikler mht. årstall (1799-1819 og 1819-1828 er blitt 1799-1760 og 1750-1760)

Ola:Ja det skal jeg gjøre. Behandling skal visst være dyrt :-)Geir:Takk for tipset. Det er nå rettet opp.Det er en viktig ting jeg oppdaget når jeg søkte etter navn med Adobe Reader i matriklene. Hvis jeg skal søke etter 'Anders', så lønner det seg å bare søke etter 'and' (f. eks.), og da finner Adobe Reader alle med navn som begynner på 'and', men så fant jeg et problem:Veldig mange navn er skrevet med et mellomrom mellom bokstavene (A n d e r s), og da finner ikke Adobe Reader noe som helst!Vær obs på dette

Gjest Rune Nedrud

Bra innsats, Lars Ove.Terapeut trenger du nok ikke. Og hadde alle vært like ivrige i tjenesten som deg ville nettet vært fullt av brukelig data for en slektsforsker.Eller som det også kan sies...arbeid er den beste terapi. mvh Rune Nedrud

Når nestleder i Norsk Slektshistorisk Forening (133) gir meg anerkjennelse for mitt arbeid, og samtidig sier at arbeid er den beste terapi, ja da følger jeg rådet og fortsetter arbeidet med uforminsket styrke :-)

'Konge-speilet' av P. A. Munch og ovennevnte 'Throndhjems Stifts Geistlige Historie fra Reformasjonen til 1814' av Ludvig Daae (1863) finner du her http://wangensteen.netForøvrig er hjemmesiden min under oppussing, og nye knapper er lagt til (Biografier, Middelalder og Diverse)

Det var to formater å velge mellom. Dette formatet (djvu) fant jeg best lesbart, og hvis man trykker på 'kikkerten' øverst til venstre så er jo det en søkefunksjon?Men hvis det er noe problemer kan jeg linke til et annet format som derimot ikke er så tydelig å lese (synes jeg) Se feks på år 1899

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.