Gå til innhold
Arkivverket

[#66668] Siste publikasjoner fra http://wangensteen.net/

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Nogle bidrag til Erkebiskop Olav III Engelbrektssøns Historie av Dr. Ludvig DaaeDen Thondhjemske Erkestols Sædesvende og Frimænd av Dr. Ludvig DaaeOm Slægtene Bolt og Kusse av E. K. Elieson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forviklinger paa Oplandene i midten af det 17. aarhundrede. del 1. Av O. A. ØverlandForviklinger paa Oplandende i midten af det 17.aarhundrede. del 2. Av O. A. ØverlandLidt om en VestNorsk stormandsæt i 12th aarh. Av Magnus OlsenOm nogle Middelalderske Slægter i det Vestenfjeldske Norge. Av Yngvar NielsenOm Bergens Bispedømme i Middelalderen. del 1. Av Ludvig DaaeOm Bergens Bispedømme i Middelalderen. del 2. Av Ludvig DaaeOm Stavanger Stift i Middelalderen. Av Ludvig Daae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Lars Ove,Jeg drar snart jeg også, men om du er hjemom og får lyst til å bla i gamle dokumenter, - kan du sjekke om du har noe om slektene Høst og Kruse?God påske, men først VossaJazz.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med en til i sluttspurten:' De nulevende Adelsslægter i Norge' Ved H.J. Huitfeldt-Kaas utgitt 1886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Handelen mellom England og Norge indtil begyndelsen av det 15.de. aarhundrede' av Alexander Bugge 1896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Gamle Personnavne i Norske Stedsnavne' av O. Rygh 1899. Ca 360 sider og 30 MB (ocr)Er det interesse for: 'Den Dansk-Norske Sømakts Historie 1535-1700' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola Ljødal har nå transkribert og latt meg publisere:Nicolai Wergelands 'Liigtale over Christopher Amundsen østre Hoel' i Eidsvold kirke 18 april 1821.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

'Olav Engelbriktsson 1523-1537' av Arne Bergsgård'Erkebiskop Olav Engelbrektssons Bakgrunn' av Trygve Lysaker'Raadmændene i de norske Kjøbstæder i Middelalderen' av Yngvar Nielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

'Studenterne ved Københavns Universitet 1603-1608' Av H.Friis-Petersen (1942) og avfotografert av Camilla Luise Dahl ved Københavns Universitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Til forvaltningsrettes historie: Brunla Len og Lensmænd. Særskilt om Henrik Krummediskes forleninger i Norge.' Av Lorents Rynning 'Biskop Karl II af Hamar.' Av Ludvig Daae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg opplyse om at jeg nettopp har betalt for et nytt 12 måneders abonnementet hos Webhuset A/S.Og jeg lurer enda på hvorfor.Men om 12 måneder er det slutt. Da gidder jeg ikke mer. At jeg som privatperson skal bruke av min tid og mine penger for at mange skal tilegne seg kunnskap gratis, det kan jeg ikke akseptere mer.Og når jeg leser min Google analytics, ser hvem som bruker sidene mine, leser de meldingene jeg får, så blir det jo bare dumt å bruke tid og penger på å gjøre bare noen få til lags.Men det var er ærlig forsøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Jeg forstår deg godt, Lars Ove. Jeg er i samme bås som deg.Men hvordan burde det være ?Markedsøkonomien bygger jo på det prinsipp at brukerne / kundene betaler tjenestene / varene. Det logiske burde dermed være at brukere/kunder = medlemmer i en forening, som mottar tjenestene/varene (det digitale innholdet) mot betaling av medlemskontingent ?Eller hva ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Jeg er vel mer eller mindre i samme båt, selv om jeg heller har valgt en rask linje (50/10) og serveren stående på gjesterommet. Jeg har forsøkt med reklame på sidene, som et forsøk på å dekke i det minste en del av kostnadene.Ingen kjempesuksess, da kun ca 0,9 prosent av besøkerne velger å forlate sidene gjennom å klikke på en av reklamerutene. Har jeg flaks, så kommer jeg over 100 dollars-grensen denne måneden, og får min første utbetaling siden starten i august i fjor.Så om man ikke har ekstremt mange besøkere, så kan ikke egne webbsider bli annet enn ideell virksomhet. Det som egentlig holder meg gående er det positive tilbakemeldingene som drypper inn i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Tore antyder løsningen og jeg håper rette vedkommende leser dette og tar et initiativ (hvor unorsk det enn måtte høres).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Lars Ove.Jeg følger med på den jobben du gjør og den er fantastisk.Nå er jeg ganske fersk når det gjelder slektsgransking, men jeg liker å følge med og prøver å sette meg inn i alt som skjer både her på forum og på sidene dine.Når det gjelder at du bruker tiden din til å legget ut alt det du gjør for at jeg med andre skal kunne tillegne meg gratis kunnskap, så skjønner jeg din frustrasjon.Angående statistikk så er spørsmålet hva du er ute etter. Får du mange treff fra søkemotorer, fra utlandet eller er det meste fra brukere her på forum?Når det gjelder Webhotell så har du ikke akkurat valgt den rimeligste løsningen.Jeg vil anbefale alle med litt kunnskap om å lage hjemmeside, velg PRO ISP http://www.proisp.no/. Kjempegod service, stabil og ikke minst billig.Lykke til videre Lars Ove.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Lars Ove og Tore.Eg vil med glede gje eit bidrag til nettsidene til dykk begge, då eg har stor glede av å besøka desse sidene av og til. Hadde det vore romslegare med tid så hadde eg nok også vore ein endå flittigare gjest. Det eg manglar er eigentleg berre eit kontonr.. Så snart eg får det tilsendt, så vil eg 'yta min skjerv' for at Web-sidene dykkar skal få utvikla seg. Ellers bør vi jo innsjå at interessa for middelalderslekter er litt sær, slik at sidene dykkar neppe vert nedrent av interesserte.Til Per IngeDin side kjenner eg ikkje, slik at eg veit lite om det er noko som interesserer meg der. Kanskje du kunne leggja inn ei lenke her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Jeg holder meg fortsatt 'flytende' Finn. Men jeg har bestemt meg for å overføre stykkevis innholdet fra min webside til andre websider. Første etappe blir Innvandrerarkivet (alias Immigrasjonaarkivet). NSF og DIS-Norge har fått tilbud om å overta innholdet vederlagsfritt pluss litt arbeidsinnsats fra min side på 'kjøpet'. Etappe to blir tjenesten 'Jord' med jordebøker mv., som sikkert går samme vei (dvs til NSF og DIS), antageligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per IngeEg har vore inne og sett på sidene dine og dei verkar å vera fine, - men eg må likevel vedgå at innhaldet vert litt perifert med tanke på mine interesser når det gjeld slekt. Men kanskje den linken du la inn her kan hjelpa deg med å få opp aktiviteten ;-))ToreJa, eg veit jo at både du og Lars Ove 'held dykk godt flytande', men eg ville ha kjend meg som ein mykje betre person om eg kunne ha fått lov å gje eit lite bidrag, - kall det gjerne ein kontingent. Slik det er no, kjenst det som eg snyltar på dykkar arbeid utan å få gjeve noko attende. Så om de kunne leggja inn eit kontonr. her, ev senda det i ein E-post ville det gjera meg glad. (finnkrøllalfa bioreg.as)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Den mest vanlige måten å la noen donere penger på forskjellige internett-sider er via PayPal hvor man enkelt kan legge inn en 'donasjons-knapp' på den eventuelle nettsiden (https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/xcl/rec/donate-intro-outside). (Troverdigheten til PayPal som seriøst firma trengs for øvrig ikke settes spørsmålstegn med da det er videns anerkjent.) I hvilken grad det kan bli for avansert for brukere osv. vet jeg ikke, men ved betaling over internett er det det mest brukte. Har brukt det selv også (dog til handel over eBay).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke bare økonomien som har gjort at jeg blir frustrert og har blitt litt lei av å drifte en hjemmeside. Det å innføre enten reklame eller et betalingssystem har jeg ikke vurdert ennå.Jeg savner litt engasjement fra brukerne!Jeg kan gjerne bruke av mine egne penger hvis jeg vet at produktet jeg leverer er bra, men nå føler jeg at jeg driver og roter rundt i min egen verden.Alle vet at de kan gi meg tilbakemeldinger om ønsker, men responsen er lik null (med noen få unntak). Det medfører at jeg må bruke mye tid på å lete fram materiale selv, og jeg er ikke sikker på om det materiale jeg publiserer virkelig er interessant for brukerne.Jeg vil gjerne levere et allsidig produkt som de fleste kan ha nytte av, men da må jeg få innspill fra de som ønsker at hjemmesiden skal bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Noe som garantert vil være nyttig, er innskanning av de trykte matriklene 1838 og 1886. Å lete i panteregistrene som ligger her på DA kan være et svært langsommelig foretagende hvis man ikke kjenner matrikkelnummeret på gården man ser etter. Siden matrikkelnumrene ble endret under veis, fanger de to nevnte matriklene opp dette. Jeg vet ikke om DA eller Arkivverket på noe tidspunkt selv tenker å skanne inn disse to matriklene - matrikkelen av 1950 som det lenkes til fra DA er jo temmelig ubrukelig til å finne frem i panteregistrene på 1800-t. med. Men selv om en innskanning vil være meget nyttig, så vil det også være en kjempejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.