Gå til innhold
Arkivverket

[#66726] Desiderius Absalonsen, Reksten gift 1771 med Anne Iversdtr/Jensdtr


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Hei Odd. Ja, den som leitar han finn, men ikkje alltid det han leitar etter. Berre ein liten korreksjon. Gjertrud Gunnarson var vel Anne Jensdtr. si oldmor.Ingvald Andersson var Anne Jensdtr sin bestefar, og Gjertrud var antatt å være mor hans.Sidan du klarer å halde styr på kven 'mannen til en tante av min svigerdatter' er (sleit litt med denne ei stund), så overlet eg til deg å rekne ut kva slag -mening de då blir.Sidan vi koser oss litt med tilfeldigheter, så har eg sett nærare på konfirmasjonen til Anna. Lenke Her ser du at Anna blei konfirmert saman med to søstre av Desiderius - Mette og Martha. Martha er ikkje nemnd i oversikta i innlegg 8, men ho her med i skifte som det er link til i innlegg 11. Truleg er ho fødd mellom Sara og Mette, dvs. omlag 1750mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ser og no at giftemålet som eg viste til i innlegg 3, der ho vart kalla for Iwarsdtr Karstad, er forlovelsen til Desiderius og Anne. Her her giftemålet i kirkeboka. Lenke Her blir ho kalla Jensdtr Karstad. Det er då rett som du skriv i første innlegget, at ho giftar seg i 1771.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg har sett denne tidlegare og, dvs. eg såg forlovinga i 1765, men fann ikkje ekteskapet (finn det faktisk framleis ikkje, sjølv om eg no veit at den er på sida du har laga link til). Eg stussa litt over ho, men då denne Anna Iversdtr. blei gift i 1766, og framleis var gift i 1801 Lenke, kan ho ikkje være den som blei forlova som Anna Iwarsdtr i 1770 og Anna Jensdtr i 1771. Kven ho er utover dette, har eg ikkje sett på.Ho kan sjølvsagt være aktuell for andre stadar der Anna Ivarsdtr er nemnd. Ho bur på same garden som Anna Jensdtr (sjå link til FT 1801 ovanfor)mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk igjen til Terje og Egil for opplysninger. Jeg ser av kirkeboksiden i innlegg 29 at en Ole Olsen Fengestad gifter seg med bl.a. Absolon indre Reksten sm en av forloverne. Fengestad er nabogård til Kårstad og dette skulle kanskje gi en indikasjon om 'samkvem' mellom disse to gårdene og folk i Bremanger.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Copuleringen er tilvenstre . Det er tre stk som blir copulert. Matz og Anna er de første. Men da er det disse som er faddere til Nille 3/3-1768 sammen med Hellene Jensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Dette var bra Odd. Det ser ut som du har funne det lille ekstra, som skulle godtgjere at Anna Jensdtr i Reksten og Karstad er den same.Denne Ole Olsen kan være brukar på bruk 2, som tilfeldigvis og gir seg, og overlet garden til eine sonen samtidig med Jens på Karstad i 1764. Kan de ha vore 'masseflukt' ut i øyane det året? Ole olsen ser ut til å ha kunne være fødd kring 1700. Han var gift med ei Nille Trulsdtr før 1724. Finn ikkje noko om hennar død, men Ole kan godt ha blitt enkemann før 1766. Den 'nye' kona hans er fødd i 1735. Ole Olsen kan jo då sjølvsagt være ein son av ovanfornemnde Ole Olsen, men det er ikkje nemnd nokon slik i bygeboka for Førde. Eg finn ikkje denne 'nye' kona - Modester Alexandersdtr eller nokon Ole Olsen som kan passe i Kinn i 1801. Er då truleg døde.Uansett om denne Ole Olsen på bruk 2 er den som du fann gift i 1766, så er det litt artig å sjå i bygdeboka at eine barnebarnet hans, Kari, blei gift i Batalden (ei øygruppe litt nord om reksten) og var bestemor til ei Anne Marie Trulsdtr som har vore leitt etter i ei anna sak LenkeEg trur du trygt kan konkludere med av vi har funne både Anna Jensdtr og Desiderius Absalonsen med forfedrane deira, søsken m.m. Får håpe at du får oversikt over alle personane som har vore nemnde i denne saka. Eg har sjølv Kinn som 'hovedsøkeområde', og skulle eg finne noko meir under vegs som kan være av interesse for deg, så skal eg legge det inn som eit nytt innlegg i denne saka ved seinare høve.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Dette var interessant. Jeg har en Olav Olavsen som død i Kinn 1769. Han var gift med Modester Alexandersdatter Fester f 1735 døpt 3/4- i Kinn, datter av Alexander Didrichsen Fester og Anne Pedersdatter Ebeltoft. Men dette visste dere vel ? Da begynder jeg å forstå litt av tilknytningen til Klingenberg som er min kones familie.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Då klarte ikkje eg å sleppe taket likavel. Det er rett 'Olav Olavsen' du har Terje. Veit du noko om fødselsår eller alder i 1769, så kunne vi fått konkludert i forhold til Fengestad.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Dette er og i mi slekt, eg har det ikkje på data og måtte leite ei god stund i permane mine før eg fann att Modester.Ole Olsen og Modester Aleksanderdtr. var busette Rognaldsvågen der Modester var fødd og oppvaksen. Faren var Los og Losoldermann i 1757, men i 1774 var han kalla husmann. Han var og forpaktar av fisketiendene i Kinn (kongens part i Svanegodset) ifølge Joleik. Modester var tremenning til mi 3xtippoldemor og der stoppar mine notatar mot notida så eg har ingen etterkommarar etter Modester og Ole. Om de kjenner til slektsboka til Henry Pedersen : 'Slektsbok fra Rognaldsvåg - Slekta om Nils og Martha på Nesset, Rognsøya og Martinus og Judithe Storhaugane, Rognaldsvåg' finn eg på side 98 sonen til Dissiderius Absalonsen og Anna Ivarsdtr., Nils gift med Dorthe Mortensdtr. Dei hadde 2 barn - Dissiderius og Anne Cathrine.Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eit sidesprang, berre til orientering:I den same boka er det og eig god del om Klingenbergfamilien som og er nemd i inlegg 33.- Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Til Egil (34).Jeg har ikke dødsdag. Men det skal, iflg Joleik, Soga om Flora side 360, være skifte etter Olav Olavsen 1769 til ekkja Modester Fæster og borna:Dirik Fæster 1 1/2 år,Anne Lispet Margrete 4 år, og ho Modester vænta seg (født postum)Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Fant noe. 1769 13/11- Ole Olsen Rognalsvaagens barn: Ole.Faddere:Chrispinius Schorpen,Annanias Kinden, Lars Andersen Schorpen,Helge Kinden,Lucie Jørgensdatter Y Rexten.Dette er vel det barnet enken fikk etter at Ole Olsen døde 1769. Har nu funnet begravet 11/6-1769 Ole Ragnaldsen Soelem 70 år. Dette må være Ole Olsen slik jeg ser det.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

1768 31/3- Ole Olsen Raagnalsvaag sønn Dirich Fæster.Faddere:Joh.Henrich Battallen,Bendix Kinden,Jørgen Ytre Rexten,Anna Battallen,Anna Marie Fuhrman.Nu mangler første barnet og vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Terje (38):Den Ole Rognaldsen Soelem som var begravd den 11/6-1769 er kansje den Ole R. som var brukar på Solheim i Norddalsfjorden i 1758 og lagrettemann i 1751 iflg. Joleik. Det kan vere lett å forveksle Rognaldsen og Rognaldsvågen. Han i Rognaldsvågen heitte Ole Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

No begynner dette vist nok å nerme seg mi slekt ser det ut til også, om enn langt ute. Denne Didrik Olsen Fester f. 1768 er truleg bestefar til Didrik Olsen Fester f. 1844, som gifta seg med oldebarnet til mi 4-tippoldemor. Denne Didrik Olsen Fester f. 1844 hadde ein nevø som eg har mista: Johan Lauritz Thomasson (Fester?) fødd Reksten 1877. (Blei vel dobbel nevø, i og med at bror til Didrik gifta seg med søstra til kona til Didrik). Eg har han konfirmert 1891 og deretter manglar eg opplysningar. Broren Erik og eit søskenbarn Olav Didriksen emigrerte til Amerika i 1893, og truleg har Johan reist same vegen. Har de denne familien i registera dykkar, og har de opplysningar om Johan?Terje Eg og såg denne Ole Rognaldsen Soelem begraven, men trur og det er eit blindspor. Blir litt usikker på om denne Ole Olsen som eg nemnde i innlegg 32 kan være rett, ut frå dei nye opplysningane. Dersom han var fødd kring 1700, skulle han vore omlag 69 år. Med all respekt for alderdomen, så gjer alle desse ungane meg usikker. I tillegg burde vel barna på Fengestad vore nemnd i skifte. Eg skal kikke litt på bygdeboka for Førde igjen, og sjå om det kan være andre kandidater.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Da er han ikke blandt de som er gravfestet i 1769, så langt jeg har sett. Mulig ett skifte forteller noe. Får høre med Yngve Nedrebø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Du får unnskylde Odd at dette tar av i ei litt anna retning enn di bestilling.Eg har sett litt meir på Fengestad i bygdeboka for Førde. Finn ikkje fleire Ole Olsen der enn han eg har nemnd tidlegare. Heller ikkje i MT 1701 finn eg nokon på Fengestad. På bruk nr. 4 er det ein Ole Larsen truleg f. kring 1683. Han var brukar på bruket til 1733. Han står ikkje oppført med etterkommarar. I kirkeboka finn eg likevel ein son Lars f. 1720 (øverst tredje kolonne). Permanent bildelenke: Lenke . Etter vanleg namnpraksis, vil vel dette være førstefødte gut.Då kan han godt ha ein son kalla Ole, sjølv om det ikkje er oppført etterkommarar i bygdeboka. Eg finn ingen Ole på Fengestad konfirmert etter 1748, så då må han være konfirmert før dette (ikkje digitalisert). Det må bety at han må være fødd før ca. 1730. Eg har lett etter Ole fødd 1720-1727, men utan hell. Han kan være fødd før 1720, men då manglar det kirkebok. Han kan også være fødd etter 1727, får sjå på det seinare.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Ja det var ikke meningen debatten skulle dreie ut av fokus. Men for å fullføre dette med Ole Olsen på Rognaldsvaag. Fant trolovelsen på side 341 i Kirkeboken. Ole Olsen Fengestad trolovet 6/1-1766. Første barnet kom raskt: 4/2-1766 :Anna Elisabeth Margrethe. Fadderne var: Thomas Klingenberg,Absalon Indre Rexten,Pernille Klingenberg,Bente Klingenberg,Kirsten Østensdatter Ytre Rexten.Så vet jeg at Jens C Klingenberg hadde en sønn Absalon f. 1698 som jeg ikke vet noe mere om. Og så vet jeg at Bjørn Jensen Klingenberg f ca 1690 g m Baren Brun og hadde en sønn Absalon f 1735. Han vet jeg lite om. Men at Dissiderius Absalonsen g m Anne Ivers-/Jensdatter må ha noe med Klingenbergfamilien å gjøre er jeg temmelig sikker på.Har ikke opplevet disse Klingenbergene som faddere på annet en nær slekt.Men alle kan ta feil.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det har vert nevnt en del Ole personer her, og jeg kom til å tenke på disse Klingenbergene. Der finner jeg Thomas Klingenberg g. med Pernille Olsdatter f 1738,(det er 2 Perniller ,begge Svanøe, en datter av Ole Monsen d.1741 Nausdal,Førde) eller f.1742 av en annen Ole ? Men det må være denne vegen de kommer inn i fadderrekken til Disiderius Absalonsen og Anne Iversdatter/Jensdatter.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg fann denne Ole Monsen død 1741 i Naustdal [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070227240593.jpg>Lenke (mai 41). I følge bygdebok for Naustdal var denne Ole Monsen brukar på Garden Naustdal bruk nr. 1. Han er fødd 1692. Han var gift 2 ganger. Ikkje etterkommarar som er nemnde i første ekteskap. I andre ekteskap fekk han bl.a. ei datter Pernille f. 1738. Ikkje nemnd noko meir om henne, men dette er nok den Pernille som du har funne. Ole Monsen har ikkje nokon son som heiter Ole, og når han då budde på garden Naustdal og ikkje Fengestad, vil eg anta at det ikkje er noko samband med Ole Olsen Fengestad og Pernille Olsdtr.Ole Larsen Fengestad som eg har vurdert som muleg kandidat som far til Ole Olsen Fengestad, døde truleg 1744.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen Egil - jeg følger fortsatt med. Er vel som du rimelig sikker på at vi har funnet rett opphav til Desiderius og Anne.Når en ser på kart over Førdefjorden, finner en at det ikke er så unaturlig at det har vært kontakt mellom gardene Karstad og Fengestad og Kinn/Bremanger.Hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg trur eg kan ha funne ei kobling mellom Ole Olsen Fengestad, og Anna Jensdtr. Karstad. Du nemnde tidlegare i innlegg 23 denne Gjertrud Gunnarsdtr, som då var oldemor til Anna Jensdtr, og di etterellerannatippoldemor.Gitt at denne Ole Olsen Fengestad var son av Ole Larsen Fengestad: I følge bygdeboka for Førde er det antatt at Lars Olson Fengestad sin son Ole Larsen f. 1683 er den same som Ole Larsen Fengestad. Lars Olson fengestad var gift med dattera (ukjent namn) til Gjertrud Gunnarsdtr Furebøen.Slektskapsforholdet blir då slik:Gjertrud Gunnarsdtr Furebøen sin son (Ingvald Andersson)fekk sonen Jens, som var far til Anna Jensdtr Karstad.Gjertrud Gunnarsdtr Furebøen si datter (ukjent) fekk sonen Ole Larsen Fengestad, som var far til Ole Olsen Fengestad.Det betyr at Anna og Ole var tremenningar. Som sagt litt forbehold på Fengestadsida, men mykje tyder på at dette stemmer.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Når det gjeld foreldra til Absalon Andersson Indre Reksta vil eg gjere dykk oppmerksom på eit skifte på garden Ytre Reksta i 1771 (side 329 i Soga om Flora av Albert Joleik). Skiftet er etter Jørund Andersson død 1770 48 år gamal. I boka står det mellom anna dette:'1771 sk. etter Jørund Andersson til ekkja Carnilsche Kristendotter og borna deira: Dirik 22 år, Lussi 23, Soffi 16, Sara 14. - Farbroren Akslun Andersson Indre-Rexta vart lagverja hans Dirik.Ekkja og han Akslun sa ifrå at Jørund hadde ervt tri jorder etter foreldra sine, men hadde inkje skjiftebrev, berre lutsetel - avskrifter fra sorenskrivar Widerø. Og skifteprotokollar frå honom var ikkje hjå domaren no. Det var innskrive etter som dei sa: 1/2 lp 6 mrk. i Austtveit i Nordhordaland d.e. Masfjorden. - 7 1/2 mork smørs jord i Soleim i Nordhordaland - der er Soleim i Bergen (fyrr herade Årstad) i Masfjorden, og i Manger - 1 pund 11 1/2 mork smørs i 'Engevig' - der er ei Engjavik i Fitjar og ei i Strandvik.'I Florasoga er Absalon heile tida skreve Akslun, så denne farbroren er nok Absalon Andersson.Dette samsvarar med det Vibeke L. Hansen i innlegg 9, 15 og 17 nemner om foreldra til Absalon, og då er vi inne på Foss-slekta på garden Flora. Sjå tema 22622 og 43148.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Da er vel denne Axlun (Absalon) Andersen bror til Susanna Andersdatter Foss g.1 Gregorius Hammerset og 2.Matthias Endresøn ?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.