Gå til innhold
Arkivverket

[#66826] Sofie Rasmusdatter - hjelp til tyding av kirkebok

Gjest Trine Barrusten Femtehjell
 Del

Recommended Posts

Jeg synes det er fryktelig vanskelig å tyde kirkebøkene fra Berg, det er en grusom håndskrift. Det hjelper vel litt når jeg får mer trening. Jeg lagrer ihvertfall alle bildene på dataen, så har jeg de tilgjengelig og får lagt de inn i slektstreet i morgen. Jeg bruker family tree builder, er det et program som er bra, eller finnes det bedre alternativer? (før jeg legger inn altfor mye informasjon til at det blir skikkelig tiltak å bytte)Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg bruker Family tree maker, vet ikke om det er det samme. Liker det veldig godt. I DIS-gruppa vår bruker alle de andre Embla, og er veldig fornøyde. Kjenner ikke så mye til andre.Ps! lenka virka ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg ingenting av skriften. Ifølge mine papirer skulle barnet hete Kristian, dette ser ikke ut som en Kristian. Klarer du å lese både datoer, navn og faddere for meg?LenkeNå har jeg 10 av 15 barn funnet i kirkeboka, med god hjelp fra deg!Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Der fant jeg Christian/ kristian! Født 1874!LenkeLinje nr 9.Barnet som er født i 1871 må være Iver, en mann jeg har bilde av, men som jeg ikke har fått koblet.Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Iver Marinius f 21 febr. Nå kaller de seg Mørksætre. Faddere:Sofie Mørksætre, Dorthea Mørk, Anders Mørksætre, Ole Magnussen.Lenkene virker ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skjønner ikke helt hvorfor Lenkene ikke virker. Skal prøve igjen. Nå har jeg funnet Johannes Mario, det ser ut som om Sofie og Mathilde bare er på 'besøk'. Vi får prøve om denne lenken virkerLenkeMvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.