Gå til innhold
Arkivverket

[#66865] Hvor kom presten Hans Dahle (Dale) fra? Hvor finner jeg han?

Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Nei, Sigvald var sønn av Mons Olai og Kristine Serine på bruk 8 gard 15 Ådland i Fusa. Men hvem var Johan? Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, men om du ikke har svaret på det så kan jeg opplyse om at Johan var f i 1902, som sønn av Anders Asbjørnsen og Eli Kristine Johannesdatter på Ådland i Fusa. Johan døde i 1981. Her er foreldrene hans i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f01241&gardpostnr=74&personpostnr=429&merk=429#ovre>Lenke Mens Andrea Larsina var f i 1904, som datter av Kristian Gabrielsen og Magdele Joahnne Hansdtr på Lygre i Strandvik. Her er foreldrene hennes i Skjelleviken, Lygre, Strandvik i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det, Arnfrid Mæland! Jeg hadde akkurat funnet Andrea sitt dødsfall, men ikke Johan. Så der sparte du meg for en del søk! Men i kirkeboken for Lygra har jeg ikke funnet henneMed vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk igjen Arnfrid Mæland! Nå oppdaget jeg at du også hadde funnet hvem foreldrene var. Jeg hadde fødselsdatoen på de begge som jeg fikk av en av døtrene til Johan, men ikke noe mer. Så dette var kjempebra!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Der kommer nok misforståelsen som ble sagt at han var gift med datteren til presten (Se innlegg 6).Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.