Gå til innhold
Arkivverket

[#66872] HO,Fusa,SKÅTUN; Berge Engels Gjøn og Anne Ingebrigtsdtr Hammersland - etterslekt

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

(69), OK, da konkluderer vi med at vielsen til 1.2.1.1.3.8.2. Ingebrigt Bergesen Gjøn (1791 - † 1852) og 1.2.1.1.3.3.5. Ellen Jansdatter Ragnhildstveit (1794 - † 1876) ikke lar seg finne.Da mangler jeg kun DØDSFALLENE til 1.2.1.1.3.8.6. Marta Bergesdatter Gjøn og Anders Johannesen Dallands barnAnne (1831 √ - † ) og Marte Malene (1842 √ - † ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Marthe Malene Andersdtr levde i allefall i 1856 for da ble hun konfirmert: Permanent sidelenke: LenkeJeg har problemer med å finne henn i ft 1865.Anne Andersdtr fikk siste barnet i 1873, jeg finner henne ikke i ft 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Marthe Malene gifter seg i 1864 med Ole Olsen Her er de i ft: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f61241&gardpostnr=400&personpostnr=2440#nedre>LenkeN° 5 her: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Fusa, Ministerialbok nr. A 1I (1855-1879), Ekteviede 1864, side 283. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Skal vi lete etter flere barn? Det er mulig at det er de som får en sønn som dør 7 timer gammel, men det står ikke noe mer i kirkeboka heller om hvem som var foreldra: Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Bare en liten tilleggsbemerkning, jeg finner ikke flere barn for Ole Olsen Revne og Marthe Malene (har leita fram til 1875) - deres datter er ugift i 1900: LenkeHar funnet 11 barn til Ole Olsen Samnøy og Anna Andersdtr fra 1855-1875. Skal vi legge inn deres navn eller kommer de i 9. generasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er 9. gen., så de kommer ikke med i slektsboken. Da må de som evt er etterkommere selv søke disse opp i FT 1865 og FT 1900, samt i KB.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

OK Dersom noen er interessert, har jeg funnet dåpen deres i kirkeboka.Da sier jeg god natt for i morgen er det slutt på ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, tusen takk for hjelpen så langt, Kjellaug.Nå skal jeg gjøre klar etterslekten til 1.2.1.1.3. Ellen Knutsdatter Eide 1722 - 1800 & Engel Hansen Gjøn 1718 - 1811 og få dem på plass i slektsboken.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.