Gå til innhold
Arkivverket

[#66893] Nytt skifte på Håvik i Sunnhordland, Anders Stensen.

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

På bakgrunn av mitt forrige tema ang. skifte på Håvik, ser jeg nå at det er skifte etter Anders Stensen Haavik mellom 1708 og 1712. Jeg skulle gjerne ha visst hvem som er nevnt der, for å fastslå om dette er far til Jon Andersen Haavik.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dette er på Håvik i Strandvik. Dato 22. okt. 1711. Anders Stensen var 'Ford. Bonde Lensmand i bemeldte Skibrede, enkem.' og hadde etterlatt seg fire barn: Joen Andersen Haavog, lensmann, Steen Andersen, Niels Andersen Lille Ballesem, og Magdelle A., g.m. Hans Engelsen Lunderviig, lensmann i Os, men død, og hadde etterlatt seg Hans H. Steensland, Anders H., 25, Engel H. Engeland, Samuel H., 16, Lars, H., 12 og en ikke navngitt sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svært rask respons. Jeg er meget imponert. Og her falt det mange brikker på plass i puslespillet samtidig. Her er det vel ingenting som tyder på at det er barn fra mer enn ett ekteskap. Da dfår jeg prøve å finne hans avdøde hustru.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Den ikke navngitte sønnen til Magdela (min 6. tipp, hennes to sønner Hans og Engel var begge min 5. tipper)) var nok Torgils f 1701: Permanent sidelenke: LenkeKona til Anders Steensen og mor til hans barn skal ha hett Ingeborg, men noe mer har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.