Gå til innhold
Arkivverket

[#67194] Saude. Telemark.Etterlyser min tippoldefar Halvor halvorsen

Gjest Laila irene Hope
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila irene Hope

Hallo igjen. Flott ar du svarer. Hvem var Jørgen Endresen tro? Var han i slekt med Halvor , Kirsti eller Kari? Hva er FS? Har ikke leitet ettet Halvor død, hverken senior eller Jr. Får vel prøve å finne det ut.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila irene Hope

I 1801 ft. fant jeg en ungkar og gårdbruker på gården Smedsvollen ved navn Jørgen Endresen, 24 år. I kirkeboken for Saude fant jeg at Endre Smedsvollen og Margit Rollefsdatters sønn Jørgen ble døpt desember 1776. Det er en mulighet for at denne Jørgen bor på Dahle i 1815.Jeg må sjekke ut hvem som er faddere til barna hans.Det gir meg kansje en pekepind videre. Laila. dette er like spennende som trillerroman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Jo,det er den samme Jørgen. Men jeg har ikke klart å finne noen forbindelse mellom slektene.FS = Familysearch = database bygd opp av mormonerne i Utah. Den er igjen delt opp i flere databaser, VRI er den sikreste, da det er avskrifter fra kirkebøkene. De andre er både avskrifter og donnerte opplysninger. Men ikke alle kirkebøker er lagt inn. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.