Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67224] Bilde av Amalie Sophie Wergeland/Biørn

Recommended Posts

• 3 uker senere...
Gjest Arne Langås

På 1990-tallet ble det gitt ut to bind bygdehistorie for Leksvik, 'Lexviken'. Det er ei stund sia jeg så i dem sist, men jeg mener Amalie Sophie Biørn var omtalt der og at det var bilde av henne der. Kan iallfall være verdt et forsøk.

• 3 måneder senere...
Gjest Birger Forsmo

Siden det er snakk om Amalie Sophie Bekkevold, født 9.7.1819 i Moss som datter av Petter Bekkevold, så er jeg så frimodig å spørre om hva moren hette til pikenavn? Gunhild Marie sin var var Petter Bekkevold. LenkeMed vennlig hilsenBirger Forsmo

Gjest Ola Ljødal

Bildet fra Leksvik går jeg ut fra er fra hennes forholdsvis unge år? Såvidt jeg husker, flyttet Amalie til Aurdal da hun var i førtiårene. Hun levde til i 1889, og sannsynligheten for at hun lot seg avfotografere eller avbilde på annen måte på sine eldre dager, skulle være stor. Men hvor kan et slikt bilde skaffes?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.