Gå til innhold
Arkivverket

[#67226] Asle Olsem 1777 og Kari Henriksdatter 1780, Børtnes, Nes i Hallingdal

Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

hei, det viktigste er at den Ole som giftet seg med Ingebor VAR sønn av Knut Olsen og Kari Olsdatter Sevre.... Enten hadde de to sønner som ble døpt Ole etter hver sin bestefar (tre, tar vi med han som ble døpt i 1791, og som vi vet døde), eller så var det '1799-Ole' som døde i 1802, selv om alderen oppgis til 0 (som kanskje skal bety 'ingen alder oppgitt???) og at de fikk en ny Ole som døpes i 1806 og som giftet seg med Ingebor i 1833. Det siste virker mest vettugt på meg, men du kan jo sjekke 'konfirmerte' og se om du finner en eller to Oler....mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Fant ikke dette barnet i oversikten din: Knut og Kari døper datteren Guri 28. august 1803, nr. 142: Lenke Det siste jeg har funnet, var Ole, jfr. innlegg 21. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Mange takk Astrid! Du verden så godt å ha deg til å korrigere og vinkle ting anderledes enn det jeg gjør. Ja, jeg er sikker på at jeg har den rette Ole Knutsen. Når det gjelder Knuts-barna fra Sevre, har jeg hittil funnet konfirmasjonen til Mari i 1808 og til Gunhild i 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Wasylow

I was reading the enters on this subject, but my Norwegian isn't the best, the enter no.4 Kari Henriksdatter 1780 is in my family line, a sister to my ancestor Herbrand Henriksen Myli. I have her listed as married in June 14, 1796 to Niels Olsen Sevre-Brunsvold born Nov. 1770.Hilsen, John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tror nok at dette er vielsen til Asle og Kari, jfr. innlegg 29, 23. oktober 1797, par. nr. 28: Lenke(John: I think this is the wedding of Asle and Kari, nr. 28. Look at the Sponsors: Ole Bortnes and Herbrand Mylie).mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hello John and thank you Astrid! John, do you know more about the ancestors of Kari Henrichsdater, (Mylie?) born 1780? I have her parents as Henrik Herbrandsen (Mylie?) and Ingeborg Olsdatter, but this is not confirmed.(Jeg spør John om han vet noe om foreldrene til Kari Henrichsdater.)Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Wasylow

Hello Wenche,I looked at the church records and found Henrik Herbrandsen Myli and Ingeborg Olsdtr had two daughters with the name Kari the first Kari was baptized June 20, 1776 in Nes No. 90. and had married Niels Olsen Bortnes-Brunsvold and the other Kari born in 1780 is the one married to Asle Olsen Bortnes. Also on in the 1801 census from Bortnes just before Asle and Kari is listed Guttorm Knudsen Bortnes my great great great grandfather.Kari's mother Ingeborg Olsd. was from Thoen farm in Nes. See Gards og Slektshistorie For Nes I Hallingdal Vol. I page 630.There was history on Myli (Mjolid) written by Rolv halrim Mjolid (Bromma, Norway 1963 HilsenJohnPS It looks like we are related.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Thank you John.Do you have this history on Myli (Mjolid) written by Rolv Halrim Mjolid ? This I my husband’s family I am studying, so maybe you are related to him. Many from his family went to America. I have almost all of my father’s family from the same area. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.