Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67570] Nikolai Steffensen og Tomine Rathke

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

Nikolai Steffensen, f. 1843 i Breivik, Hadsel giftet seg med Nora Kristoffersdtr født på Litløy, Bø, 7 sep 1869 i Hadsel kirke. De fikk 4 barn som levde opp. Nora dør i Breivik, Hadsel i 1883. Se [url="http://www.boslekt.com/gedcom/fam107xx/fam10749.htm>LenkeNikolai finner jeg i ft for 1900, da bosatt hos gårdbruker Gunnar Haugerød på Flannum i Modum kommune. Se Lenke Han er der som kvægrøkter sammen med Mina Ratjesdtr. f. 1851 i Malnes. Ser ut til at han har de 2 yngste barna hos seg, Amalie f. 1883 og Fredrik f. 1886. Mina kan være Tomine Rathke, født i 1850 i Utskor, Malnes. Se

Gjest Pål W. Martinussen

Hei Inge. Tomine og Nikolai giftet seg i Hadsel 19/10 1893. Se Permanent sidelenke: Lenke. Barna Anton og Fredrikke med familier bosatte seg på Øvergården, Myre i Øksnes. Jeg også mangler opplysninger etter 1900.

Gjest Pål W. Martinussen

Barn 4 i første lenken din, har jeg tolket til å hete Johan Schøning. se Permanent sidelenke: Lenke. Du vet kanske at foreldrene til Nikolai var fra Bø? Faren, Steffen Olsen fra Bøstrand og mora Hanna Torbergsdtr. fra Fjærvoll

Gjest Pål W. Martinussen

Her er konfirmasjonen til Fredrik Koldevin i Heggen, Modum (nr.53) Lenke. Se Øksnes Bd. III, s. 279. Her finner du både Anton, g. Anna Sofie Olsen, f. på Flatset i Hadsel (par 1891) og Fredrikke, g. Edvard Johan Olsen, f.på Ongstad, Hadsel (bror til kona til Anton) (par 1891). Vielsene fant sted i Hadsel

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.