Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67655] føler meg helt hjelpesløs,hvorfor finner jeg ikke Brithe Olsdatter

Recommended Posts

Gjest Berit Snarberg

Så er jeg her igjen,er på jakt etter Brithe Olsdatter som er født ca 1856 i Sækkinstad,Fjell kommune. Gift med Arne Monsen f 1856 på Midttveit i Sund kommune,hun døde i 1890. Hennes far het Ole Andersen og moren får bare tak i mellom og etternavn Gurine Nielsdatter.Står at faren var forpakter?? Skulle gjerne kommet videre,men finner ikke dåpen hennes,eller noe i folketellingene for 1865,hun var komfirmert 4 sep.1870 i Fjell

Gjest Arnfrid Mæland

Finner en Ole Andersen døpt i Haus mellom 1816 og 1818, nemlig denne Ole Andersen på Faugstad i Bruvik sogn Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11483&idx_id=11483&uid=ny&idx_side=-11>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Åse Kristiansen

Hva ser du som ikke kan stemme? Hva vil du vite? Du har Brithe Olsdatter født 1856 av forpagter Ole Andersen og hustru Guri Nielsdatter Sækkestad. Lenke i innlegg (3). Folketelling 1865 viser at foreldrene er fra Haus (2). Du har vielsen til foreldrene i Haus 1848 (8). Er det noe du vet som vi som vil hjelpe ikke vet? Konfirmasjonen du viser til i åpningsinnlegget viser det samme som dåpsinnførselen Lenke Ordet foran Guri Nilsdtr er Hustr.

Gjest Berit Snarberg

Jeg beklager om jeg ordla meg feil,det er ikke meningen å virke utakknemlig for all hjelp jeg har fått,at det sitter mennesker rundt i landet som hjelper hverandre å komme videre på jakten etter våre forfedre synes jeg er fantastisk flott,at andre hjelper å nøste i tråder som er vanskelig for oss å finne.Jeg sier tusen takk for alle bidrag som er kommet ha en fortsatt god uke

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.