Gå til innhold
Arkivverket

[#67663] Olav Henry Nicolai Johansen, F 24 okt 1905. Tangen Drammen

Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Han ble trolig gift med Emilie Serine Mosesen f 23. juni 1902, Ingøy, Måsøy kommune, Finnmark fylke. Vet at han var på kvalfangst i Finnmark og det var der han ble kjent med henne. Hun ble med han da han dro hjem de fikk barn, vet at hun døde i 1931 og hadde da 2 barn.Finner dåpen til Olav Henry Nicolai Johansen Buskerud, men forstår ikke hva som står som farens stilling, etternavn og bosted. Kan noen hjelpe meg? Synes det er rart at han skriver Johansen? Kan dette være feil person? Lenke Kan noen hjelpe meg med opplysninger om disse personene? Finner ikke kirkebøker for Drammen heller?Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Lenka virker ikke.Her dåpen i Minis.b. faren var kjører.Hvor har du navnene Johansen og Buskerud fra? Faren het Olof Sukkestad. Mvh.MettePermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Du finner faren til Olof Henry Nicolai i folket.for Drammen i 1900.Alle har etternavn,Sukkestad.Som du ser heter bestefaren til Olof Henry Nicolai, Johannes.Det er vel der navnet Johansen kommer fra. Skomakergt.er på strømsø. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Det er flere prestegjeld i Drammen, Vigdis.Personen du har lagt ut lenke til er ved dåpen bosatt i Støperigata på Tangen, like ved Drammen Jernstøperi. (Dette er i nabolaget mitt.) Og som Mette skriver, så er faren kjører Olof Sukkestad og mora Gina Gulbrandsen.I FT 1900 er faren skrevet som ugift kjørekarl Oluf Sukkestad og bosatt i Skomagergata, og det er også på Tangen. Og med fødselsår 1879, men her kan det se ut som det er noe rart med det som er oppgitt, kanskje en sammenblanding med broren Johannes. LenkeSå hvor kommer 'Johansen' fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Mette Fausko og Bjørn Olav Kleppen Takk skal dere ha.Her er den linken Mette sendte, [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1222&idx_id=1222&uid=ny&idx_side=-23>Lenke.Finner barnet der også, men fødselsåret på foreldra stemmer ikke med det eg fant., men jeg fant denne på en annen side.Trodde jeg skulle greie å legge den inn, men mulig jeg gjør noe feil, skal prøve å legge inn den jeg fannt.Fylke: Buskerud Prestegjeld/sokn: Strømsø Tangen Kirkeboktype: Ministerialbok Nummer (arkivreferanse): II 7 Periode: 1887 - 1928 Oppbevaringssted: Statsarkivet i Kongsberg Merknader: Fødte 1901-1913. Konf. 1887-1904. Vigde 1910-1928. Døde 1902-1912.Barn nr 37 side 10. (På den scanna kirkeboken står det på internettsida side 18)Vet ikke hvordan dette går, men prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.