Gjest Wenche Farstad Skrevet Mars 1, 2009 Del Skrevet Mars 1, 2009 HeisannEtter å ha funnet min gammelonkel 'over there', fikk jeg før helgen de siste papirer vedr. han, foreløpig.. Jeg ventet i spenning på 33 sider som skulle omhandle han, så skuffelsen satt litt i når jeg mottok 33 sider som omhandlet hans testamente, og 'godkjenningen' av dette.Det jeg lurer på i saken er; Min onkel var ingen rik mann, han eide en eiendom som var verdsatt til 4950 US $, og noen aksjeer i 2 selskap som var verdsatt til kr.0. Han hadde testamentert dette til en dame uten noen tilknytning til han, eller familien forøvrig. Han døde som ugift uten barn (selv om familiehistorien sier at det skulle ha vært et barn med i bildet..), og den eneste familien han hadde igjen var min far og hans bror samt et søskenbarn av de her i Norge. Fra han døde i des. 1963 tok det nesten 3 år før testamentet var 'endelig'. Det skjedde først i oktober 1966. Spørsmålet mitt da blir; Er dette 'normal' saksbehandlingstid i slike saker? Eller kan det være andre årsaker til at det tok så lang tid? Kan tilføye at han døde i Idaho hvor han bodde de siste 10-20 år. Mvh Wenche F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts