Gå til innhold
Arkivverket

[#67777] Tyding av kirkebok Flakstad i Lofoten 1820-1837

Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Anne Munthe Lund

Hei! Lars Pedersen og Else Hansdtr. er også min manns aner. Moren Ingeborg Larsdtr. er iflg. FT 1801 80 år og bor på gården Krystad i Flakstad. Hun er da født ca 1721. Snakker vi da om samme Ingeborg Larsdtr.? Jeg er i allefall veldig interesserti å finne ut mer om 'min' Ingeborg Larsdatter, sønnen Lars og hans kone Else Hansdtr. Jeg kjenner til barna deres fra FT 1801. Datteren Johanne Christine Larsdtr. er min manns ane. mvh Berit Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Jeg har funnet ut følgende som står under. Alt som står i klammer er usikkert, dvs at jeg er usikker på om det er riktig Ingeborg Larsdatter. Hvis vi skulle finne ut at det er riktig Ingeborg, så kan alle disse anene bevises. kona til Lars Pettersen har jeg ikke noe på. Bare bra hvis noen har noen komentarer1. Lars Pettersen f. ca 17532. Petter Andersen f.1728 på Sør Vog i Moskenes, Gårdbruker på Krystad. død ca 1794, skifte 25/4-1794-Fallitbo.(3. Ingeborg Malene Larsdatter f. 1728, døpt 26/6 i Flakstad. død?)4. Anders Pettersen Sør vog, skifte 7/6-1745 5. Bereth Nielsdatter(6. Lars Larsen, gårdbruker på Helle, gift 28/7-1726 i Flakstad med(7. Marith Christophersdatter fra Søs Mevold,(12.Lars Larsen, gårdbruker på Helle i 1701, 38 år)(14.Christopher Olsen død 1729 i Bergen under en reise, begravet i Bergen 15/6-1729. Skifte 15/8-1729.(15.Sara Jacobsdatter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Berit og Erlend og de andre. Tusen takk. Jeg skal nå sette alle disse opplysningene inn i slektsprogrammet. Til (24) Det hadde vært supert om du kunne legge det ut. Igjen tusen takk. mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Anne Munthe Lund

Hei! Jeg har notert meg at Ingeborg Malena Larsdtr. Mewold ble konfirmert 1746 i Flakstad kirke (fra Børje Jonssons sider over konfirmerte i Flakstad).Det kan jo stemme med at hun er født i 1728 og at moren er Marith Christophersdatter fra Søs(skal det være Sør?) Mevold. Det blir spennende om noen har noe om Else Hansdtr. mvh Berit Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søs mevold var feilskrift for sør... Siden det er flere som er interesserte så her er kopi av det jeg sendte i mail til Vibeke i stad:1. 2. Nils Jensen f. ca 1774, konf. 1792 i Flakstad, bor 1801 på Nordvalle3. Ingeborg Helene Larsdatter f. ca 1778 i Flakstad, konf. 1795 i Flakstad. Død 29/1-1846 på Indre Sand i Flakstad4. Jens Lukasen f. 1735 på Nord valle, døpt 27/2-1735 i Flakstad, skifte 11/10-1799.5. Abigael Jensdatter f. 1741 på Sør valle døpt 11/5-1741 i Flakstad6. Petter Andersen (se annet innlegg)7. Ingeborg Larsdatter (se annet innlegg)8. Lucas Johannesen,f. 1697 gift 16/8-1722 i Flakstad9. Karen Jensdatter10. Jens Nilsen Sørvalle skifte 12/12-1793 Gift 27/7-1740 i Flakstad11. Kirstina Christophersdatter, sør Mevold. skifte 21/3-1791 (antagelig datter av av Christopher Olsen, sør Mevold som er i Ingeborg Larsdatters slekt også)12 Anders Pettersen, sørvog skifte 7/6-174513 Bereth Nilsdatter14¨-15 usikre (se annet innlegg)16. Johannes Edisen f. 1661, ytter Sand. Selveier på Nordmevold. skifte 9/3-1733.17. Anne Lucasdatterhilsen Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Jeg har funnet en nettside som også tar for seg en del av disse folkene. LenkeHer kan en søke både på fornavn, etternavn og gårdsnavn. Kanskje grei til hjelp??Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også en utgave :LenkeHer kan man søke i de forskellige sognene i Norge, det tror jeg ikke går ann på hovedutgaven. at det er flere søkemuligheter også, ikke så begrenset.hilsen Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.