Gå til innhold
Arkivverket

[#67788] Olava Olsend og Ole Gulbrandsen

Gjest inger f.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Jeg må takke igjen.Skulle gjerne ha tt noen opplysninger om Ole Gulbrandsen mannen til Olava .Han var født1841 i Trøgstad.Sto hans far hette Gulbrand Nilsen?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Mannen til Olava kaltes ved vielsen for Ole Gulbrandsen Bingen fra Trygstad.Faren var Gulbrand Nilsen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ole Gulbrandsen's foreldre var Gulbrand Nilsen og Sophie Olsdatter: (FS)[url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222197826&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Ostf&juris2=Ostf&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Ostfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken: (Nr 37) LenkeKonfirmasjonen i 1855(nr 17) Ole Gulbrandsen,født 3 juli 1841: LenkeUtflyttingen til Høland i september 1864: Ole gulbrandsen Bingen,23,(til Høland) LenkeUtflytting fra Høland til Christiania: Ole Gulbrandsen ,1/7-41,og Olava Olsdatter,16/11-43.Til Christiania(tror det er ført feil fødselsdato på Ole.Han var født 3 juli-41,ikke 1 juli)-41:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Søsken av Ole Gulbrandsen:(Fra FS)Karen Lovise,16 mars 1834: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222208972&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Ostf&juris2=Ostf&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Ostfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKirkeboken(nr 14) LenkeAnne Dorthea,21 mai 1837: LenkeKirkeboken(nr 22,høyre side) Lenke'Din' Ole,født 3 juli 1841:LenkeElen Kirstine,1 juni 1845: LenkeKirkeboken/nr 49) Lenke Nicolai,21 nov 1848: LenkeKirkeboken(nr 96) LenkeGulbrand Nilsen og Sophie Olsdatter giftet seg 31 jan 1833: (FS) LenkeKirkeboken,nederst på høyre side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Ann-Mary.Jeg har prøvd å finne mere om Gulbrand og Sophie Olsend.Finner Gulbrand Nilsen er sønn av Nils Syvertsen og mor Berte Gudmundsd er litt usikker da jeg fant to Gulbrand Nilsen ,Sophie finner jeg ikke .Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hun kalles Sophia Olsdatter Egeberg,25 år ved vielsen i 1833.Ole og Hans Egeberg var forlovere.(innlegg 29)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tror Gulbrand kalles Gulbrand Nilsen Olerud(Olesrud?)ved vielsen i 1833.Her er vel dåpen hans. Gulbrand er døpt 22 desember 1805. Foreldre er Nils Gulbrandsen Oleud og kari Ludviksdatter (nederst på venstre side) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7477&idx_id=7477&uid=ny&idx_side=-72>Lenke Øvrige barn av paret:Ragnhild,9 juni 1798: LenkeKirkeboken,venstre side: Lenke Gunhild,30 mai 1802: LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeNilg Gulbrandsen og Kari Ludviksdatter i 1801,på Ønerud i Trøgstad. LenkeNils Gulbrandsen Onerud og Kari Ludviksdatter Sanbek giftet seg i 1797(høyre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk .Nå har jeg prøvd å finne noe mere om Nils Gulbrandsen og Kari Ludviksensd,hva står det som faddere på ne 32 .Jeg får si igjen mange takkMvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående denne Gulbrand Henriksen på ånerud i 1801(øverst på lista i innlegg 32).Han og kona Ane Jonsdatter fikk en datter,Ragnhild,døpt 27 mars 1891(venstre side): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7477&idx_id=7477&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Gulbrand Henriksen er Nils Gulbrandsen sin far.Nils ble døpt 24 feb 1771(høyre side):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lurer på om det opereres med både Hansen og Henriksen på Gulbrand Henriksen etternavn. Ved Ragnild's dåp:Gulbrand Henrics;Ønerud Ved Nils' dåp:Henriksen Aanerud(?) (høyre side) LenkeVed Hans' dåp:Gulbrand Hans Ønerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Med forbehold om at det er riktig Kari Ludvigsdatter.Fant dåpen til Kari Ludviksdatter,døpt 10 juni 1770 Faren kalles Ludvig Bergerue: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7476&idx_id=7476&uid=ny&idx_side=-61>LenkeBroren Gunder ble døpt 3 mars 1776. Faren kales Ludvig Bentsen Bergerue(tror det står det): LenkeGuri ble døpt 20 des 1778. Faren kalles Ludvig Bentsen Bergerud og mora Goro Guldmundsdatter: LenkeLudvig Bentsen og Goro bor på Bingen i Trøgstad i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du finner mye.Fant Sofies konfirmasjon 13.april 1823 Kan du være grei å lese hva hennes foreldre hetter. Det er nr.20 Tusen takk.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du finner mye.Fant Sofies konfirmasjon 13.april 1823 Kan du være grei å lese hva hennes foreldre hetter. Det er nr.20 Tusen takk.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Trøgstad kirekebok dåpen, fant ikke hun konfirmert veldig dårlig skrevet.Skrev konfirmasjon det var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har skrevet tidligere om Sophie så kommer hun fra gården Egeberg .Det er mange med Olsen navnetpå begge de gårdene ,men ikke så lett da hun er født i 1808.Kan være det er Høland hun kom fra også, der har jeg sett Egeberg. Skal bort noen timer utover,ser i ettermiddag Ha fin dag. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har skrevet tidligere om Sophie så kommer hun fra gården Egeberg .Det er mange med Olsen navnetpå begge de gårdene ,men ikke så lett da hun er født i 1808.Kan være det er Høland hun kom fra også, der har jeg sett Egeberg. Skal bort noen timer utover,ser i ettermiddag Ha fin dag. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.