Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67873] Bronken i Hedmark?

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Jeg leter etter en Gunder Arnesen som skal ha bodd på et gard som heter Bronken i Solør? Han er gift med Berthe Andersdatter og de får en datter Anne Marie i 1801, det står i bygdeboka for Romedal, bd.2. Her stopper det, for jeg finner ikke ut hvor Bronken er og hvem hans fopreldre er. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/153235-67873-bronken-i-hedmark/
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

I solør ligger det ikke noen gard som heter Bronken, men i Våler lengst nord nær grensa til Elverum ligger Broketorpet som kanskje har blitt kalt Bronken av og til. På den andre siden av grensa i Elverum ligger det flere garder som heter Broken. Jeg trenger litt mer tid for å lete, men jeg tror at de personene du omtaler er omtalt på trykk.

Gjest Sverre Søgaard

Jeg har funnet igjen Bronken i Slækt & SLEKT, medlemsblad for Solør Slektshistorielag nr 2 2006. Der står det nevnt en Gunder Andersen f 1791 gm Berte Andersdatter f 1782. Det er påfallende like navn, men ikke helt like og de passer ikke helt aldersmessig. Kan du fortelle hvor i Romedalsboka 2 du fant opplysningen, eventuelt noen andre opplysninger om Gunder og Berte.

Gjest Bodil Ed Iversen

Oi! Jeg ga feil opplysning om Anne Marie, hune er født i 1818! Da er det vel det paret Sverre har funnet.Opplysningene om Anne Marie fant jeg i Romedalsboka bd.2, hun bodde som gift på Myrberg i Romedal. Hvor fant du opplysningen om fødselen Arild? Takk for at dere hjelper meg!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.