Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#67897] Krødsherad-Modum, Johan og Mari Bråt(h)en, dødsdato og etterkommere

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Johan Olsen Bråten f 6-2-1874 i Krødsherad g.m. Mari Andersdtr f 22-12-1871 i Krødsherad. Gifta seg 14-6-1895. Når døde de? De er mine oldeforeldre. Hadde åtte barn, der jeg mangler opplysninger om noen av dem. I 1917 er Johan og Mari kommet til Åmot,Modum, der de konfirmerer en sønn. I 1929 oppgir bygdebok at Johan er jernbanestasjonsarbeider. Barna Julie f 19-7-1900, Anton f 30-7-1902, Oskar Martin f 5-5-1914, er de jeg søker opplysninger om. Hvis det gjelder nålevende, epostadr:k-hukkel@online.no

• 1 år senere...
Gjest Bjørg Hukkelberg

Løfter opp igjen denne, i håp om at noen nye her ser dette. Ny opplysning er at Anton var banevokter i NSB, Drammendistriktet. Veit at en av sønnene til Johan og Mari bodde på Steinberg, Nedre Eiker på 1950-60-tallet

Gjest Carsten Schanche

I adressebok for Buskerud 1950-51 under Nedre Eiker er det en Oskar Braathen, arb. Steinberg og Borghild Braathen, arb. samme adr.Tenkte det kunne stå litt om Anton i bøkene om jernbanepersonell, men det var ikke rart: Drammen distrikt, linjepersonalet, Anton Braaten, banevokter, f.30-7-1902. Tj.ansien. fra 1925, banev. 1937.

Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk skal du ha. Boka har jeg, så det visste jeg. Det kan vel stemme med Oskar. Har møtt han, men greier ikke å huske navnet. Da er det bare Julie igjen. Og dødsdato for oldeforeldra mine

• 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.