Gå til innhold
Arkivverket

[#68122] Ilseth i Vang på Hedmark


Gjest Leif Heimlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Heimlund

HeisannLurer på om noen kunne hjelpe meg med noe info ang. Garden Ilseth i Vang, har lett rundt omkring men finner ikke mye om den garden og spesielt folka der; Kari Mortensdatter som var enke der ,hun var 45 år i 1801 Lenke. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med info ang. henne så ville jeg blitt veldig glad, på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mannen het Guldbrand Larsen. Han ble 1.gift 2/11 1769 Vang med Karen Vernsen/Vernsdt. De fikk sønnene Lars 1771 og Jens ca. 1776. Så blir han gift 23/2 1781 (trol.28/12 1780) Vang med Karen Mortensdt. Nederst h.side Lenke De får Karen 29/2 1784 Vang , Elen(Elie) 22/11 1786 Vang og Mons i 1800. Funnet på FS. Fant Elens dåp og blant fadderne var Jørgen Mortensen og Agnete Mortensdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1801 finner jeg en Jørgen Mortensen (56 år) på Skaalerud i Vang, og der bor også en Mari Mortensdt. (62 år). Ellers så finner jeg en Agnethe Mortensdt. (43 år) på Løvlien i Vang. Det er jo en sjanse for at de kan være søsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Heimlund

Men i FT står Lars som Kari Mortensdtr sin sønn... de må være feil, hun er 15 år eldre enn han bare? hun må være stemoren selv om det står 'hendes børn'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Heimlund

Men i FT står Lars som Kari Mortensdtr sin sønn... de må være feil, hun er 15 år eldre enn han bare? hun må være stemoren selv om det står 'hendes børn'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lars og Jens er jo hennes stesønner. Lars ble døpt i 1771, og Karen Mortensdt. ble gift med Guldbrand i 1781. Dåpen til Lars i 1771. Øverst v.side Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.