Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68190] Kristiansund; Kristian Olsen Bjørbak f. 1887 gift med Anna Henninge Nilsdtr.

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Kristian Olsen Bjørbak er sonn av Teodor f. 1855 Kristiansund og Marie f.1856 i Bergen. Han ble gift den 30.10.1911 i Kristiansund med Anna Henninge Nilsdatter f. 07.04.1887 i Bolsøy. Barn; Kitty Arora f.1913.Men er det noen som kjenner til denne familien senere og vet noe om den?Gunnar Andre

• 2 uker senere...
Gjest Carsten Schanche

Norges håndverksmestere:Kristian Bjørbak, murm. Kristiansund, f. 15-5-1887 i Kristiansund. Foreldre: Snekker Theodor Martinius Bjørbak og Else Marie f. Olsen. Utlært hos murm. Ole Iversen, Kr.sund. Sv.brev 1946, håndv.brev samme år. Har også kystskippereksamen. Startet eget firma i 1921. Har bl.a. oppført Møre Kjemiske Renseri, Babtistkirken m.m. Tilsl. NHF, medl. av Kr.sund håndv.for., NAF, Murm.Landsfor. Takstmann for Norges Brannkasse. Formann i Prøvenemnda. Sanginteressert, innehar flere ordener og sangmedaljer. Gift 1911 med Anna Henninge Nilsen. Foreldre: Ingeborg og Nils Nilsen.

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Carsten.Jeg tror sannelig jeg må skaffe meg dette verket. Takker igjen.PS! Du skulle vell ikke være i slekt med Skanke på Hommelvik vell? Vis så, er denne Anna Henninge i slekta di.Gunnar Andre

Gjest Carsten Schanche

Ok. Da har jeg lest om han i Skanke-ætten. Han var adoptivsønn av Ole Nilsen Skanke, f. i Røros 1-4-1850 og sønn av O.N.S. tjenestepike Ingeborg Andersdtr. Ekrem fra Romsdal og Thomas Jansen Ørstenvik fra Romsdal. (Hvis det stemmer, mye feil i boka)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.