Gå til innhold
Arkivverket

[#68317] Johannes Abrahamsen, Bomstad, Nordkjosbotn, Balsfjord

Gjest Steinar Sand
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Sand

I følge folketellingen for 1865 for Balsfjord er Johannes Abrahamsen bosatt på Bomstad gård i Balsfjord. Han er oppgitt å være 74 år og dissenter. I kirkebok for Balsfjord 1863-78 er Johannes Abrahamsen,Nordkjosbotn død 9/10/1968, 83 år gammel. Jeg antar det er samme mann selv om alder ikke helt stemmer. I alle fall skulle Johannes Abrahamsen vær å finne et eller annet sted i folketellingen for 1801. Jeg finner inngen i Tromsø herred, som da dekket Balsfjord. I Skjervøy finner jeg imidlertid en Johannes Abrahamsen 3 år. Kan det være han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Finner en Johannes Abrahamsen døpt i Troms 1894. Far Abraham Johansen/Johannesen Nordkjos :(nest nederst h. side)[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9698&idx_id=9698&uid=ny&idx_side=-58>Lenke I folketellingen 1801 er det to Abraham Johannesen i Nordkjos,den ene har en sønn som heter Johan Dand 5 år,kan det være ei feilskriving her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Sand

Takk til Anne for ditt bidrag og til Ron i Canada for overveldende dokumentasjon om Johannes A. og hans slekt. Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.