Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68338] Hjelp til å tyde i kirkebok

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

Eg er ikkje så veldig flink, men ganske snill, så eg har gjort eit forsøk. Eg fekk riktignok ikkje full samanheng i det siste avsnittet, så eg trur eg må ha lese eit ord eller to gale:Vi Undertegnende Ungkarl og Skorstensfeiersvend Johan Henrich Mathiasen Boghardi og Jfr. Anna Elisabeth Petersen love og tilsige hinanden herved, som for Gud, at vilde intræde med hinanden i Ægteskab. Bergen 23. Martz 1821. Johan Henrich Mathiasen Boghardi .. Anna Elisabeth Petersen /begge med paaholden Pen/For dette lovlige ægteskabelige Forbindelse, hvorved med hensyn til Slægtskab, for andet Giftermaal, vite intet er ovennævnte Skorstensfeiersvend Boghardi og Jfr. Petersen imod i nogen af disse henseende, samt at de begge have havt de naturlige Kopper, derfor indestaae vi Undertegnende. Bergen ut Supra Christian Lebraht Abraham Bøe

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.