Gå til innhold
Arkivverket

[#68396] HO: Fusa: Anne Knutsdtr Eide/Bolstad etterslekt f. ca 1727- d. 1819

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det Må være henne for vår Anna er og født 17/1-1836 og jeg finner ingen andre Anna født samme dag med samme navn!Det var bra Arnfrid! Men hvorfor står det Tvedte? Kan de ha bodd der en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hun finnes ikke blandt vaksinerte frem til 1846. Så hun er nok uteglemt i KB ved sin unge død, er jeg redd for. Sjekket også dødfødte rundt dåpen i januar 1836, men der var heller ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Den Anna som dør på Tvedte er trolig født 2. mars, foreldre Engel Bergesen og Martha Hansdtr. Tvedte Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 14 (1826-1839), Fødte og døpte 1836, side 90. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, nei, jeg tror vi kan gi opp å finne noe om Anne. Hun er ikke n i bygdeboken som datter av Engel og Anne heller.Da er det Peder og Heine Pedersen, samt Magdele og Herborg Kristine Jonsdøtre som gjenstår å finne dødsårene til av 1.2.1.1.5.10. Anders og Herborgs etterkommere innen 8. gen.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

435) Ja, noe merkelig er det. Presten kan ha skrevet feil navn på henne og.Kom over noe rart en Herborg Heinesdtr Henanger dør 1/2 år gammel 29/8-1836, men jeg for min del finner ingen Herborg Heinesdtr verken født i 1835 eller 1836!436) Det var bra Lars, henne hadde jeg helt oversett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Innlegg 410/403/301: Takk skal du ha, Kjellaug. Da stemte alt bra med det jeg haade. Her er forøvrig Ole Heinesen Henangers død 25. juni 1819 i Os: Permanent sidelenke: LenkeKjenner du forøvrig til bakgrunnen til hans 2. hustru Herborg Engelsdatter Ballesheim Henanger f. ca. 1771? Kan hun være en etterkommer av presteparet vårt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Nå er det visst noe galt med de digitaliserte kildene! Hva jeg enn søker, kommer samme første side opp.432) Anna var jo 14 dager gammel da hun ble døpt, så hun levde ihvertfall de to ukene.Men det er jo ikke første gang vi må gi opp å finne et dødsfall, slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

(437) Herborg Heinesdtr Henanger finner jeg døpt 8. februar 1835 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 14 (1826-1839), Fødte og døpte 1835, side 78. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Herborg Heninesdatter Henanger er ikke vår, så vidt jeg kan finne ut. Hun er vel kanskje niesen til våre Engel Olsen og Anne Olsdtr Henanger. Herborgs far er Heine Olsen Henanger. De er vel kanskje alle barn av denne Ole Heinesen Henanger som også debatteres i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

* Dette er jo fantastisk. Nå er det bare Heine Pedersen f 1848 og Herborg Kristine Jonsdatter f 1850 som gjenstår.* En annen ting når vi nå nærmer oss slutten på 1.2.1.1.5.10. Anders. Er det flere av søskenbarnene enn Anders Engelsen og Annne Pedersdatter som ble gift med hverandre?* Og er det noen av ektefellene i 7. gen. som er etterkommere etter Peder og Elin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

442) Kjempebra!440/441 Ja, da leste jeg nok feil at barnet var 1 1/2 år og ikke 1/2 år som jeg trodde!Ja, litt inngifte var her nok. Christian nevner noe i innlegg 120 og 122. Ellers fant jeg en del i 355 og 357.Men hvor vidt ektefellene er etterkommere etter Peder og Elin er en annen sak, for jeg for min del har ikke nok om deres forfedre. Mangen av dem stammer fra Gjøenslekta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

437, 440, 441: Ja, Herborg og tvillingsøsteren Ingeborg (død 30. juni, begr. 4. juli 1835) (f. 23. jan 1835) er døtre av Heine Olsen Henanger (1793/94-1869) g. 20. okt. 1820 i Strandebarm m. Siselle Bårdsdatter Oma (1795 Varaldsøy-1851) (ant. datter av Bård Sjursen Ytre Oma g. 1787 m. Ågot Nilsdatter Solbjørg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.