Gå til innhold
Arkivverket

[#68396] HO: Fusa: Anne Knutsdtr Eide/Bolstad etterslekt f. ca 1727- d. 1819

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Herborg Jansdatter Mentz Bolstad 1692 - 1753 & Hans Torgilsen Gjøn 1690 - 1760 med alle barna finner du i slektsboken. Der er lenker til de dataene vi har funnet vedr foreldrene, Herborg og Hans.Skal se om jeg har noe mer i Slektsbok-mappen også.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Det var vel disse som var starten på hele slektsbokprosjektet hvis jeg ikke husker helt feil, se også denne debatten Lenke aarland&nr=52&antinnlegg=398&startnr=&antall=&spraak=n#anker (debatt 60404).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, det har du nok sikkert rett i Lars. Vi hadde jo ikke begynt å systematisere Peder og Elines etterkommere før det.Hva skal vi så gjøre? Det ble jo veldig mye 'forviklinger' i den andre tråden. Jeg har leita etter fødselsdatoer for Herborg Jansdtr Mentz og Hans Torgilsen Gjøen uten resultat. Skal vi da bare ta barna for oss tråd for tråd? Vi har jo en del allerede som Arnfrid sier i 551, men det er vel bra å sette det opp litt mer systematisk og heller lage en lenke til den andre debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har, så vidt jeg kan se, ikke mottatt noen eksterne dokumenter vedr denne slekten. Fødselsårene til Herborg og Hans står i slektsboken, men det ser ikke ut for at vi har funnet dem i KB, siden jeg ikke har laget lenker til dem. Vielsen og dødsfellene er der imidlertid lenker til http://home.online.no/~harmell/slektsbok.htmlDa starter dere med en tråd til disse 1.2.2.2.1. Hans Hansen Gjøn (1711 - † 1790 ) gm Anne Engelsdtr Mehus (1716 - †)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

OK. Bare kom over denne, ikke lett å lese men kan det være Hans Torgilsen Gjøen som døpes tidlig i 1690? Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hålandsdal i Os, Ministerialbok nr. A 3 (1669-1760), Kronologisk liste 1690, side 18. Permanent sidelenke: Lenke (høyre side første dåp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

557, 558: Slutter meg til dere: Døpt Dom. Pingst, bapt. Hans Torgillss Giøn, f: bl.a. Jan Bolstad (morbror), Knud Eie (farbror), Siri Giøn, Christi Giøn (ant. farmor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dette står også under 1. ekteskapet til Kristi:1.2.1.1.5.12.1. Sjur og Annes barn:Hans blir gift med Herborg Villumsdtr Oma i 1860, bosted Åkre. Kristi blir gift med Gitle Gjertsen Selsvold i 1866, emigrerer i 1881.Anne blir gift med Hans Hansen Revne/Hjertnes i 1875, bosted Revne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Lurer på om en av dere kan hjelpe meg her (det går helt rundt for meg når jeg ikke finner dem på sine respektive nr.1.2.1.1.5.11.5. Ellen og Nils Skogseides barn:Agate blir gift med Jahn Edvard Theodor Knutsen Uglehus i 1860, bosatte Uglehus.Flere som var gifte?1.2.1.1.5.11.6. Engel og Marta Brattetveit/Bjørndal sine barn: Agate blir gift med Engel Henanger, bosted ?.Flere som var gifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Barna til 1.2.1.1.5.11.5. Elena Engelsdtr Bjørndal/SKogseide/Nybø: ft 1865: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f61241&gardpostnr=246&personpostnr=1513#nedre>Lenke viser at 1.2.1.1.5.11.5.1. Guri er 48 og ugift, Engel 1.2.1.1.5.11.5.2. er 44 og ugift.Har ikke funnet noen av dem gift senere heller1.2.1.1.5.11.6. Engel og Marta Brattetveit/Bjørndal sine barn:Jeg har kun funnet Agathes søster Synneve Kristine Engelsdtr 1862-1901 gm Nils Tomassen Midthus f 1856De var gift 17/6-1887: LenkeHun døde der (n° 14): Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dette gjelder 1.2.1.1.5.11.6.3. Engel Engelsen Bjørndal / Brattetveit:Ved globalsøk fant jeg en Engel Engelsen i 1900 i S-Trøndelag: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=38&filnamn=f01632&gardpostnr=330&personpostnr=2144#nedre>LenkeOg da fant jeg han gift her med Anna Lovise Olsdtr Thoringen (?) Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bjørnør, Ministerialbok nr. 657A07 (1867-1878), Ekteviede 1878, side 332. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Det er rett fødselsdato og fødselsted på han, så det er utvilsomt riktig person! Så da levde han ihvertfall i 1900 i Roan.Da finner vi Engel Engelsen Bjørndal på DIS gravminner, død 23/12-1925: Lenke(klikk to ganger for å få opp bildet)hans kone d0°r 4/1-1922:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK. Litt vanskelig å lage lenker til DIS Gravminner i slektsboken siden man må klikke to ganger.Da har jeg fått inn 6. og 7. gen i innholdsfortegnelsen vedr 1.2.1.1.5. Anne Knutsdatters to ekteskap, og jeg ber dere sjekke den før jeg legger inn selve teksten og tavlene. http://home.online.no/~harmell/slektsbok.htmlAltså fra og med 1.2.1.1.5. Anne Knutsdatter Eide & Sjur Andersen Trengereid og til og med 1.2.1.1.5.13. Ingeborg Haldorsdatter Skogseide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Når det gjelder 1.2.1.1.5.11. Agathe Haldorsdatter Skogseide & Engel Hansen BjørndalDet mangler en Elen her, hun er n° 3 av barna deres: Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1791, side 17. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11622&idx_id=11622&uid=ny&idx_side=-18>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDød: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1797, side 64. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

570/572 Jeg har og sett denne Kristiane, sjekket nå kirkeboka og der tror jeg det står 6 år: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Uggdal i Tysnes, Klokkerbok nr. E 1 (1855-1874), Døde og begravede 1862, side 163. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11708&idx_id=11708&uid=ny&idx_side=-158>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.