Gå til innhold
Arkivverket

[#68396] HO: Fusa: Anne Knutsdtr Eide/Bolstad etterslekt f. ca 1727- d. 1819

Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

lurer på om dette er Hans i 1900, og at f år er feil Lenke det kan vel tyde på at også Brita er blitt syk og kan være å finne i byen.. Hva tror du?Jeg hadde forøvrig f årene på Brita og Samson, har også funnet dødsfallet til Samson i 1918-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

178) Ja, det blir jo en del gjentagelser her!Hans Johannessen Tysse f 1842 er sønn til Johannes Hansen Tysse og Marta Nilsdtr Svensdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da skulle det være i orden. Dere ser hva som ikke er kildebalgt av det som burde vært det, altså dødsfallene til Magdele og Knut, Johannes barn.

bilete7651.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Såg ikke innleggene dine da jeg hadde siden oppe!Men det var nok i 1882 at Brithe Sjursdtr døde siden barnet ble født 22 august 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Her må vi nok få noen til å slå opp i Fusa bygdebok for å se hva som siden hendte med Berthe Hansine Hansdtr. Dvs at Sjurs barn HADDE en etterkommer, og som sagt døde Brithe Sjursdtr i august 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Kan legge til at halvbror til Brithe og Samson Sjursen, Anders Paulsen (som Anna Samsonsdtr fikk med Paul Haldorsen Sævareid)og som og er etterkommer av vårt prestepar via sin far, døde ugift - og barnløs ser det ut for: Død: LenkeHan var sjømann.Fødselsåret står her som 1845, men han var født i august 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg skal rette opp det vedr Berthe Hansine, dvs jeg skal skrive at også Brita og Hans har etterkommere. Berthe Hansine er jo 9. gen, så hun skal uansett ikke beskrives, men det hadde jo vært interessant å vite hvordan det gikk med jenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Den siste lenken viser til 1902 og ingen Berta Hansdtr der, men det er nok henne du har funnet i 1905. Har og sjekket gifte i Fusa fram til 1910, men fant henne ikke. Jeg og er litt nysgjerrig på hva som skjedde med henne, vi blir jo liksom involvert når vi holder på med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uff, der er Fødselstiftelsen blitt hengende igjen. Slik går det når man ikke lukker en KB før man åpner en ny. Skitt. Fusa 1905 ihvertfall, og gård Ådland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tankte kanskje at hun etterhvert var i tjeneste, kanskje i et av de andre sognene, eller på fabrikken i Tysse, men jeg finner henne ikke noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hun er ihvertfall ikke blant døde i Samnanger 1885-1961Jeg har leita i Fusa, men der stopper kirkeboken 1929. Ikke finner jeg henne på DIS gravminner heller. Er det ikke Kjell-Arne som har bygdebok fra Fusa? Håper han ser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

ja, vi må nok vente, men er alvorlig redd for at det ikke står noe om henne i boken. bygdebokforfatterne brydde seg jo bare om de gifte, synes det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.