Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68684] Oppslag i bygdebok for Fana

Recommended Posts

Gjest Svein Atle Stendal

Jeg viser til innlegg nr.7.Jeg har også vært opptatt av denne familien på Nattland. Tjener Nils Monsson og Susanne Torjersdatter fikk datteren ,Maria, i august 1819 (ikke 1818 som det står i 'Døypte i Bergen 1816-1894). Foreldrene var ikke gift på det tidspunktet. Jeg vil vite om noen har en oversikt over hvor denne Maria ble av ?M.v.h. Svein Atle

Gjest Rune Thorstensen

Dette var en fin utvikling i saken. Med hensyn til navnet Maria, De kalt jo en sønn Magne trolig etter Susannes morfar (mora het Anne Magnesdtr.) Kan det ikke da tenkes at Maria kan være oppkalt etter en av oldemødrene? Mvh. Rune T.

Gjest Rune Thorstensen

Såvidt jeg kan lese av ekteskapet i 1819, står det om Nils at han var ungkar, soldat og tjener på Birkeland. Jeg kan ikke se noe der som antyder at han var fra Milde.Se første lenke i innlegg nr.5. Susanne var tjener på Nykrohnborg, men hun var født på Store Milde. Mvh. Rune Thorstensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.