Gå til innhold
Arkivverket

[#68697] Aner til Kristine Johansdtr f 1853 Grong N-Trøndelag

Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Hvis jeg har forstått alt her korrekt, så hadde den man så etter en bror Peder Johnsen f 1863. Han sønn har etterkommere på Høylandet/Kolvereid idag. Kan ikke legge ut deres navn her.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Aud og Anne. Tusen takk. Dere har vært flinke, og jeg har fått servert alt på sølvfat. Jeg fikk en garva slektforsker til å se på dette og han sier; Tror det er hennes familie som man finner på ft 1865 på Kjølstad. Ref. lenke fra Odd Brede, Årnes (2). Tror dette må være riktig. Finner henne igjen som konfirmant 13. okt 1867, som stemmer med at hun er født 1852. Vanlig at de ble konfirmert som 15 åringer. Ser ut som Aud Marion Røen har rett i sine antakelser. Anne jeg er intresert i etterkommerne på Høylandet/Kolvereid, og her er min mail. pd-soerd@online.noPer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Kirkebøkene for Røyrvik i Grong ligger her på DA: LenkeSe på de på de fem med mor Jacobsdatter så har du søskenflokken.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Enda en sønn av John Nielsen Jaama og Ane Marie Jacobsdatter, Peder, født 6. november 1857 og døpt 1. april 1858 Lenke (dåpsbarn nr 2 i 1858)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Vielsen til Anne Marie Jacobsdatters foreldre, Jacob Pedersen og Kirstina Thomasdatter i Harran: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Harran i Overhalla, Klokkerbok nr. 759C01 /1 (1816-1825), Ekteviede 1816-1820, side 184. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16465&idx_id=16465&uid=ny&idx_side=-19>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Peder, født 6. november 1857 og døpt 1. april 1858 (fra innlegg 32) vielse i Kolvereid i 1897, par nr. 2: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Kolvereid, Ministerialbok nr. 780A08 (1886-1903), Ekteviede 1897, side 124. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15727&idx_id=15727&uid=ny&idx_side=-116>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Kristine fra ft 1865 i innlegg 2 er vel den samme som er gift kone på Kjølstad i Grong i ft 1900: LenkeOg her er vielsen: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Randi. Tusen takk. Har lest dinne innlegg med stor intresse, og jeg begynner å bli urolig på om det der samme Kristine som giftet seg med Lauritz (1) nr 28. 0g (39) Så har jeg også denne Lenke side 118 nr 158. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei alle. Jeg har funnet den rette Kristine Johnsdtr. Hennes foreldre var John Nielsen f ca 1800 Grong og Ane Marie Jakobsdtr 10.05 1823 Harran. Jeg har snakket med en av etterkommerne som har bekreftet at det var riktig Tusen takk til alle som har bidratt i denne debatten og oppklaring. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.