Gå til innhold
Arkivverket

[#68802] Erling Frdtjof Konradsen f.5.4.1901 Fagerli,Fauske,Sulitjelma

Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hva skjedde med han?Er det noen som har opplysninger så er jeg meget takknemelig.Hans foreldre var:Hagerup Marselius Andreas Konradsen f.12.6.1881 i Ripnes,Bodin Hans mor:Karoline Josefine Albertine Olsdatter Wangsmo f.10.1.1872 Grytting Hadsel.Erling var født utenom ekteskap som mange av Karolines barn.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Slektsbok for Skjerstad og Fauske, bind IV – Sulitjelma (Bodø 1985), s. 757: Arbeider Hagerup Marselius Andreas Konradsen, d. i Kings Bay på Svalbard ¾-1922, g.m. Anne Torsteinsdatter, f. i Sjåk i Gudbrandsdalen, d. på Finneid 12/3-1963. Om sønnen Erling Fridtjof, f. i Fagerli 574-1901, står det: ”sjømann, g. m. svensk dame, d. til sjøs i 1948”.Opplysninger om sjøfolk vil kunne finnes i arkivene etter mønstrings-/sjømannskontorene i statsarkivene. Kanskje Statsarkivet i Trondheim kan ha opplysninger om ham? De har arkivmateriale fra Møre og Romsdal, Trøndelagsfylkene og Nordland.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for hjelpen Grethe.Da får jeg prøve å finne ut mere om de.Jeg har ikke den Slektsboken du refererer til,men kanskje det står noe om hans mor Karoline som tydeligvis flyttet mye rundt der oppe i Nord,hun døde jo den 29.8.1942 i Børseskogen,Skaun ST og var da gift omsider med en meget gammel mann derfra.Jeg har ikke funnet noe på inn-og utflytting,sa vel ikke ifra?Ellers får du ha en god påske.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.