Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68802] Erling Frdtjof Konradsen f.5.4.1901 Fagerli,Fauske,Sulitjelma

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hva skjedde med han?Er det noen som har opplysninger så er jeg meget takknemelig.Hans foreldre var:Hagerup Marselius Andreas Konradsen f.12.6.1881 i Ripnes,Bodin Hans mor:Karoline Josefine Albertine Olsdatter Wangsmo f.10.1.1872 Grytting Hadsel.Erling var født utenom ekteskap som mange av Karolines barn.mvh Arnfinn Wangsmo

Gjest Grethe Flood

Slektsbok for Skjerstad og Fauske, bind IV – Sulitjelma (Bodø 1985), s. 757: Arbeider Hagerup Marselius Andreas Konradsen, d. i Kings Bay på Svalbard ¾-1922, g.m. Anne Torsteinsdatter, f. i Sjåk i Gudbrandsdalen, d. på Finneid 12/3-1963. Om sønnen Erling Fridtjof, f. i Fagerli 574-1901, står det: ”sjømann, g. m. svensk dame, d. til sjøs i 1948”.Opplysninger om sjøfolk vil kunne finnes i arkivene etter mønstrings-/sjømannskontorene i statsarkivene. Kanskje Statsarkivet i Trondheim kan ha opplysninger om ham? De har arkivmateriale fra Møre og Romsdal, Trøndelagsfylkene og Nordland.Grethe

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for hjelpen Grethe.Da får jeg prøve å finne ut mere om de.Jeg har ikke den Slektsboken du refererer til,men kanskje det står noe om hans mor Karoline som tydeligvis flyttet mye rundt der oppe i Nord,hun døde jo den 29.8.1942 i Børseskogen,Skaun ST og var da gift omsider med en meget gammel mann derfra.Jeg har ikke funnet noe på inn-og utflytting,sa vel ikke ifra?Ellers får du ha en god påske.mvh Arnfinn Wangsmo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.