Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68844] HO; etterlysning; Bernt Andreas 1872- og Elisabeth Karine 1883- Aase.

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg etterlyser to av barna til Anders Nilsen Aase og Elisabeth Olsdatter Gaustad.Anders og Elisabeth fikk 7 barn fra 1870 til 1886;Nils Olai 1870- gm Theodora ChristoffersdatterBernt Andreas 1872, ikke funnet etter dåpen[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=dp12011816&gardpostnr=46069&personpostnr=138175&merk=138175#ovre>Lenke Andreas Bernhard 1874- gm Thora Davida OlsenHilma Nilsine 1875- gm Olaf Bernhard Martin BottelsenOlaf Bertin 1879-1884Elisabeth Karine 1883-Lenkeikke funnet etter 1900LenkeLenke

Gjest Arnfrid Mæland

Litt ekstra sjekking gjorde at jeg fant Elisbeths vielse i 1905 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4607&idx_id=4607&uid=ny&idx_side=-38>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, tusen takk.Hva i all verden var Hunstad i Meland? Var det et slags hospital? Jeg kjenner Hunstad i Bergen, spesialskole for hørselshemmede og kompetansesenter.Når Elisabeth og Lars gifter seg står det at han var hotellbetj i Sund. Var det Bekkjarvik, Oddvar, eller var der flere hoteller?Arnfrid

Gjest Lars Johannessen

(5) Ut fra klokkerboken kan det se ut som Bernt døde på Gaustad, ikke Hunstad Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Meland i Alversund, Klokkerbok nr. C 2 (1867-1880), Døde og begravede 1873, side 184. Permanent sidelenke: Lenke

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan stemme. Der vokste hans eldste bror Nils Olai opp. Har lagt inn retting i databasen.Jeg finner ikke Lars eller elisabeth igjen i en eneste databse. Vil tro de kanskje har emigrert. Fikk treff på en fra Stavanger i 1906, men han var ugift.A

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.