Gå til innhold
Arkivverket

[#68885] Kristen B Christoffersen Sortland

Gjest Lydia Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lydia Nilsson

Jag fick hjälp av många Norska (hjälpare)Änglar att söka efter min farfar Kristen B Christoffersen ifrån Sortland.Han reste till USA. När jag började mitt sökande sa ja: Jag står på en station med en väska i handen och vet inte på vilket tåg jag jag ska stiga på. Vi hade trevligt och jag fick massor att lägga i väskan och jag fick oxå veta på vilket TÅG jag skulle stiga på... Men då blev jag sjuk och kunde inte forska vidare, inte göra min resa. Nu äntligen har jag efter fem års kämpande gjort min efterlängtade resa. Min gamla dator kraschade med allt innehåll på vilka mina änglar var. En hette Nina och var Norska och bodde i Stömstad oxå om jag inte minns fel. Jag vill ha kontakt med mina änglar. Kramar Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Oj, vad glad jag blev Nina Karlsen. Fantastiskt att det kunde gå så här snabbt.Det var inte lätt att finna tillbaka till den Norska sidan. Jag hoppas bara att jag hittar dit igen. Fick skriva av allt som står uppe i fönstret http:// da2.uib...osv Så att jag ska finna den igen. Hur hittar jag Norska sidan enklare.Du förstår av misstag hamnade jag på rätt sida men vet inte hur? Förr tror jag att jag bara skrev Norska Digitalarkivet. det är så länge sedan så jag minns knappt. Måste fixa lite mat men återkommer. Kan du bara hjälpa mej med rätt söknamn så jag slipper skriva 35 bokstäver för att komma till rätt sida. Ja som du förstår är jag inte van datoranvändare och dessutom glömt en hel del. Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Kanskje du kan legge siden i dine favoritter når du har den framme? Eller google på digitalarkivet?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Tack Hilde, det borde jag ha tänkt på, det här med favoriter. har glömt hur man gör men det ska nog ordna sig. Jag är inte så bra på det här med datorer.Google hade jag provat och fann inte sidan. tack snälla Hilde. Jag har fått en ny Norsk Ängel. Att jag fann sidan nu beror på att det var ett mail i min mailbox så jag klickade mej fram...Kram Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.