Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68999] Victor Riegels, hvem var foreldrene?

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Tror det er riktig Victor som bor sammen med sin bror Fritz i 1900 tellingen:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00301&gardpostnr=5754&personpostnr=153055&merk=153055#ovre>LenkeViktor får en sønn Odd i 1913 født på Rikshospitalet:

Gjest Maya Lillemoen

Hei FinnDet er riktig som du nevner at en Riegels var høyt oppe i postverket. Det jeg har notert meg er at det var Haakon Olaf Riegels f. 1901 som var Postmester og Andreas Riegels f. 1899 var Banksjef i Postbanken. Begge sønner av Johan Riegels og Olia Mathilde Haagensdatter i Kongsvinger.Tror ikke at dette er riktig familie for denne Victor

Gjest Maya Lillemoen

Hei igjen CarstenDu har virkelig funnet riktig personer, utrolig hvor dyktig du er på dette. Jeg har slitt så lenge med denne familien, har nå sjekket igjennom fødte 1878-1888 for Grønland og finner selvfølgelig ikke denne Fritz som antagelig er en bror av Victor.Det finnes mange Riegels i Kongsberg og i Spydeberg, men jeg finner ikke faren Johan Severin født der. Men jeg får bare lete og lete videre.Har du opplysninger om Odd i 'Våre Falne' er jeg veldig interessert i disse opplysningene. Tusen takk for hjelpen, nå har jeg noe å forske videre på

Gjest Maya Lillemoen

Hei igjen CarstenDette var supert, nå har jeg endelig fått denne familien på riktig plass. Du fant nemlig dåpen til Johan som var sønn av Lensmann Riegels i VålerTusen takk for oppslaget om Odd i Våre Falne, dette var interessant. Du har vært utrolig hjelpsom, så takk igjen.

Gjest Carsten Schanche

De må ha giftet seg før de fikk Marie i 1879, men jeg sliter med vielsen [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5790&idx_id=5790&uid=ny&idx_side=-53>LenkeHer er dåpen til Inga Mathilde Ovidia LenkeHer er hun i 1875

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.