Gå til innhold
Arkivverket

[#69313] Tydehjelp i Lier!


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Hei, Er det noen som greier å finne ut av svakt blekk i kirkebok?Dåp nr 43 fødte jenter, 'Tolline' foreldre Sven og Aaste. Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Lier, Klokkerbok nr. I 1 (1813-1824), Fødte og døpte 1819, side 146-147. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8441&idx_id=8441&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Berit, jeg kalte meg selv for idi...da jeg plutselig så at det var klokkerboken og ikke tenkte på at den er kopibok...BEKLAGER!Allikevel, ser du hva slags 'tittel' foreldrene har, er det husmandsfolk eller tjenestefolk e.l.? Gården heter Røyne eller Rogne så den er nok grei.Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Foreldrene er Bønderfolk.Fadderane er Eli Olsd Royne, Eli Olsd Fuglerud, Niels Knudsen Royne, Joseph Knudsen ibid., Knud Bentsen Fuglerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Tusen takk Gunnar, jeg så ikke dette selv. Røyne, Rønne i konfirmasjonslistene transkr. av DIS. Bønderfolk betyr kanskje selveiere så da hiver jeg meg uti google og ser hva jeg finner, hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner dem under Nordre Røyne, bruk nr.1, i Lierbøkene. Svend Toresen Haslum (1774-1848) gm. Åsle(ikke Åste) Olsdt. Skustad (1777-1842)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Stokke

Hei Kirkebøkene for Lier ligger også som søkbare på digitalarkiveti tillegg til de skannede bøkene om man trenger hjelp. Her er Tolline i 1819, nr 43: LenkeMvh Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Berit og Halvor, tusen takk! Disse lenkene visste jeg ikke om så det er godt med drahjelp og mye spennende lesning fremover for meg ser jeg. hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.