Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69352] Johannes Bengtson,Sverige

Recommended Posts

Gjest Else Hana Flønes

Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om Johannes Bengtson, fødd 10.juli 1846 i Sverige. Johannes giftet seg med Josefine Gaustad, fødd 27.januar 1853 på Bronstad, Romedal.Hun bodde da i Tvedestrand. De bosatte seg i Arendal, der han drev manufakturbutikk. Han døde i Arendal 7.mai 1893. Hva het foreldrene, besteforeldrene hans og hvor i Sverige kom han fra? Var han i slekt med Karl Johan Bengtson som jeg har etterlyst her på forumet tidligere? Ikke umulig, siden de begge flyttet fra Sverige til Arendal. Mvh Else

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/154714-69352-johannes-bengtsonsverige/
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Hei! Jeg vet ikke når og hvor de ble viet,men regner med de ble viet i Tvedestrand eller Arendal. Vet de fikk en datter,Anna Henriette, 25.juni 1882. Om de fikk barn som døde før Anna ble fødd vet jeg ikke.Har leitet i kirkebøkene, men ikke funnet noe ennå. Else

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.