Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69459] Marit Estensdatter, f 1789 trolig i Alvdal

Recommended Posts

Gjest Torhild Shirley

Jeg trenger hjelp til å finne Marit Estensdatter, datter av Esten Estensen og Ester Evensdatter. I følge Hamarøy kommunes slektssider var hun trolig født i Alvdal i 1789. Jeg har søkt i følgende kirkebøker for årene 1787 - 1790/91: Tynset i Tynset 1784-1790, Tynset,Alvdal,Folldal 1779-1790, Åmot 1780-1810,men uten hell. Det er selvfølgelig mulig at jeg har oversett noe, eller at jeg ikke har lett i rett bok (det vil ikke være første gangen....) Takknemlig for all hjelp.Torhild

Gjest Randi Haugros

Esten Estensen Kveberg og Ester Evensdatter ble trolovet og gift i Alvdal i 1778, se høyre side, øverst: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Alvdal i Tynset, Ministerialbok nr. 9 (1769-1781), Kronologisk liste 1778, side 144-145. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9197&idx_id=9197&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Jan Erik Aas

Det jeg har notert om dette folket i Alvdal:Esten Estensson, 1753-, Trøa på Kveberg, til Sommerselle Hammerøen, hyttearbeider i Alvdal, håndarbeid/skredding i nord g.1778i Alvdal m/ Ester Evensd., 1747-, Ø.Strømsbakken (4-21) , tjente i nord. De kom til Sommerselle på Hammerøen 1801:Sommersell Hammerøen stegen.Se mer om slekta ved å starte nederst på denne garden http://www.jeaas.com/l-elvdal.htm#f12_7

Gjest Jan Erik Aas

Innlegg 5: Det var vel dåpsinnførselen det ble spurt om.Jeg har heller ikke sett Marits dåp.Kirkebøkene for Alvdal var mangelfulle i 1780-åra, så det er ikke rart du ikke finner Marit. På den tida var det bedre dekning for Nedre Folldal.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.