Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69474] Johannes Steen, Venstrepolitiker og statsminister--etterkommere.

Recommended Posts

Gjest Wenche Iversen

Johannes Steen hadde ved folketellingen i 1865 i Tromsø 5 barn,en sønn og 4 døtre--jeg vet ikke om det kom flere barn til senere. I perioden 1866--1890 -årene bodde familien i Stavanger.Jeg er interessert i om noen har kjennskap til om noen av barna inngikk ekteskap i Stavangerperioden , og evt.med hvem.Wenche Iversen, Stavanger

Gjest Wenche Iversen

Takk til Bjørg Hukkelberg og Frank H. Johansen så langt-jeg hadde ikke konfirmasjonen eller FT i 1900.Jeg er først og fremst interessert i barnas ekteskap-- for om mulig å verifisere en muntlig overlevering i min slekt.Kanskje det finnes en biografi om mannen eller en slektshistorie ? Wenche Iversen

Gjest Tom Erik Grannes

Hei...John synes i 1875 å ha flyttet til Kristiania hvor han er ugift kopist og losjerer hos en engelsk emigrantagent i Langes gade 5.Elise finner vi i 1900 på Voss som hustruen til sogneprest Peder Tobias Eiesland, -som i en årrekke var stortingsrepresentant for Moderate Venstre fra Lister og Mandal. Hun synes å ha giftet seg med en i farens nærmeste omgangskrets. Det ser ikke ut til å være barn i familien.mvhteg

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.