Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#69475] Giftermål på Kampen - Olaus Hansen & Anne Mathea Gulbrandsdatter

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Jag söker efter giftermålet mellan Olaus (Olaves) Hansen (f.ca 1847) och Anne Mathea Gulbrandsdatter (f.1847) på Kampen i Oslo åren 1878 eller 1879. Det finns bara skannade kyrkoböckerna för Kampen från 1880 och framåt.Vart kan jag hitta deras giftermål. Finns det några andra kyrkoböcker att leta i?Den 29/6 1878 blev Anne Mathea änka och den 17/1 1880 fick hon sonen Oscar (på Kampen) med maken Olaus Hansen. De har gift sig där i mellan.Tack på förhand.

Gjest Grethe Flood

Det er mulig at jeg er helt på villspor, men den 17.1.1880 ble det født en gutt som ble døpt i Grønland kirke. Gutten ble døpt Oscar Gustav Adolf og hans far het Gulbrandsen til etternavn - Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 7 (1878-1888), Fødte og døpte 1880, side 68. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5790&idx_id=5790&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-71>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Tina Dimberg

Tack för svaret, men det är inte rätt son. Jag har funnit deras son Oscar's födelse i Kampens kyrkoböcker, men jag kan inte hitta deras vigsel. I vilka andra kyrkoböcker i Oslo finns giftermål på Kampen med för åren 1878 och 1879? Tacksam för tips och upplysningar.

Gjest Tina Dimberg

När Anne Mathea blev änka bodde hon i Eigersund, Rogaland. Maken Lauritz Olsen gick bort 29/6 1878. Efter makens bortgång föds Anne Matheas & maken Lauritz 3:e barn, sonen Laurits 15/2 1879 på Vestre Aker, Oslo.Anne Mathea & Olaus fick 7 barn och alla utom den sista, Thorleif, är födda på Kampen.

Gjest Frank H. Johansen

Ah, døpt 1,5 år etter fødselen, ja. Det var jo litt uvanlig.Kampen ble innlemnet i Kristiania by i 1877, og opprettet som egen menighet i 1880.Før 1877 tilhørte de derfor Østre Aker, men jeg er usikker på om de fortsatte å tilhøre Østre Aker 1877-1880, eller om de tilhørte Grønland i disse årene.Lenke til Oscars dåp, nr. 113: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5793&idx_id=5793&uid=ny&idx_side=-19>LenkeLenke til Laurits' dåp, nr. 39:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.