Gå til innhold
Arkivverket

[#69650] Etterlyser en fremdriftsplan.


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Det har vert lite utleggelser av Tinglysningsdokumenter i det siste. Hvortid blir det lagt ut nye (eldre) dokumenter for Troms/Nordland og Nord Trøndelag ?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Statsarkivet i Tromsø er ferdig med sin del av indekseringsarbeidet, så Troms skal være tilgjengelig i sin helhet.Statsarkivet i Trondheim fortsetter å indeksere tinglysningsmateriale fra sine fire fylker - Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag og Nordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svaret. Hadde håpet det var 'noe' eldre dokumenter igjen for Troms. Da behøver jeg ikke vente på det, men håpe på noe eldre for Nordland og Nord-Trøndelag. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Ser litt på fremdriften igjen.Slik jeg ser dette Testprosjektet ser det ut som om dette nå må være ferdig testet?? Eller kan vi fortsatt vente flere 'bøker' som ikke er skannet ?? Det har ialle fall vert til stor hjelp i mitt arbeid.Nu venter jeg på skiftene. Vet noen når det prosjektet skal settes i testfase ?? Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det vil 'alltid' være noe som ikke er skannet. Eksempelvis avleveres denne høsten drøyt 2500 pantebøker fra perioden 1936-1950, og disse publiseres fortløpende. Yngre pantebøker vil fortsatt bero hos Statens kartverk, men også disse vil - formodentlig etappevis - bli avlevert til Arkivverket i framtida.Videre skanner vi fortsatt på pantebøker og panteregister for embetsområdet til Statsarkivet i Trondheim fra før 1935, da det her var en del som aldri ble mikrofilmet.Skiftene vil bli lansert i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det vil 'alltid' være noe som ikke er skannet. Eksempelvis avleveres denne høsten drøyt 2500 pantebøker fra perioden 1936-1950, og disse publiseres fortløpende. Yngre pantebøker vil fortsatt bero hos Statens kartverk, men også disse vil - formodentlig etappevis - bli avlevert til Arkivverket i framtida.Videre skanner vi fortsatt på pantebøker og panteregister for embetsområdet til Statsarkivet i Trondheim fra før 1935, da det her var en del som aldri ble mikrofilmet.Skiftene vil bli lansert i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.