Gå til innhold
Arkivverket

[#70062] Knud Syversen født 1787

Gjest Nils Anton Allergodt
 Del

Recommended Posts

Jeg må foreløpig bare si tusen takk til de som har vært behjeplige.Jeg kommer sikkert tilbake med plagsomme spørsmål.Hilsen Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på ha mer hjelp til å tyde Ministerbok for Ullensaker. Det gjelder år 1822 nr.40 Navn Nils Far Knus syversen.Har ikke lagt in lenke får men skal prøve.Jeg vil gjerne vite alt som står der.Spesielt om fadderne Lenke Hilsen nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på ha mer hjelp til å tyde Ministerbok for Ullensaker. Det gjelder år 1822 nr.40 Navn Nils Far Knus syversen.Har ikke lagt in lenke får men skal prøve.Jeg vil gjerne vite alt som står der.Spesielt om fadderne Lenke Hilsen nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, lenken funker ikke, men den ligger i innlegg 20 - samme dåp. De to første fadderne heter Hans Ols. og Lars Hans., men de øvrige er jeg mer usikker på,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei har studert dåpen til Knud flere ganger.Se innlegg nr.5 lenke.Han må da være døpt i september ikke 19. februar.Han døde 13 juli 1846 i Ullensaker 59 år gammel. vis han var døpt i september, må han være antakelig født i august 1786,da stemmer det at han ikke rakk å fylle 60 år.Er det noen som kan hjelpe med å sjekke dåpsdagen på denne lenken. Hilsen Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Det stemmer nok at Knut ble døpt 19. februar 1786.Det du leser Nils, er søndagen før, altså 'Sept Waage' som betyr at prekenen ble holdt Septuagesima i Vågå.Deretter kommer neste søndag, 'Sexa W' som betyr at prekenen også denne søndagen, altså Sexagesima, ble holdt i Vågå. (Dette står rett til venstre for Syver Rusten i kb.)Dagen Sexagesima i 1786 falt på 19. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Der kom forklaringen på 'Sept'! Ser at jeg uttrykte meg klønete i den siste setningen i innlegg 32: det jeg mente med setningen, var at Knud kunne vært 60 da han døde, og ikke 59 som oppført i kirkeboka,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Den Berte Nilsdtr. som det er vist til under Nokken II i bygdeboka for Nes V (innlegg 2), er født 1788 og g 1815 med gevorben soldat Knut Syversen. Hennes far kan være Niels Nielsen f. desember 1756 som sønn av Niels Alfsen og Anne Larsdtr. Tveten - ikke fra Hvam som det står i bygdeboka. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7651&idx_id=7651&uid=ny&idx_side=-77>Lenke Nr 101. Et indisium kan være at en av fadderne er Kirsti Finnholt som Nokken II ligger under. Her er familien i FT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp,og at dere har tålmodighet med meg. Sånn går det når man tror det man leser.Jeg leste Sept Waage og trodde dette var september waage kirke.Jeg er 99% sikker på at dette er riktig person.Det som gjenstår er å finne ut om denne personen er Syver Rustens sønn.Hilsen Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har funnet følgende barn til soldat Syver Syversen Rusten gift med Ragnhild Olesdtr.gift 29 April 1775. I ft. Waage 1801 1.ole 23 år 2.Knud 15 år 3.Ener 12 år 4 Rønaug 8 årKan de ha en sønn Syver ?Har funnet en Syver Rusten, som i 1805 får en sønn Syver døpt 08.09.1843.Nr.3 nederst høyre side. Se lenke [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9247&idx_id=9247&uid=ny&idx_side=-169>Lenke Lenkeog en datter som heter Rønaug i 1808.Har ikke funnet henne i kirkeboka enda. Finner de i ft. Waage 1865.Kan noen tyde alt som står om dette.Spesielt navn og stedsnavn.Har funnet en Rønaug Syverdtr Søndre Snerle som i 1843 får en sønn. Han er døpt Hans 15.10.1843. Kan noen tyde alt som står der.Spesielt navn og stedsnavn Se lenke nr3 nedenfra Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.