Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70090] Tid for gåter?

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Nå har spørsmålet om 'hvor David kjøpte ølet' versert her i forumet i lange tider. Kanskje det er på tide å friske opp noen av gåtene som har eksistert så lenge noen kan minnes og enda mye lenger? Mange vil nok huske denne fra skoletiden: Fjórir ganga, fjórir hanga,tveir veg visa,tveir hundum verja,einn eptir drallar, ok optast úhreinn.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/155447-70090-tid-for-g%C3%A5ter/
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Aase R Sæther

Det følgjande er ikkje akkurat ei gåte, men ei NØTT -Eg har moro av å lese litt av søppelposten eg får, dei som er oversett til 'norsk' av eit eller anna automatisk oversettingsprogram. Det er artig å prøve å finne ut kva engelsk formulering som ligg bak dei idiotiske 'norske' setningane, men denne som eg fekk i dag, greier eg ikkje!Kva er det engelske utgangspunktet for setning nr 2 (den eg har markert med store bokstavar) i følgjande lapskaus:Jeg er Mr. Patrick K. W Chan administrerende direktшr i Hang Seng Bank. Jeg har en UTYDELIGGJMRES VIRKSOMHET FORSLAG for deg. Jeg trenger deg til е hjelpe meg i gjennomfшring av et prosjekt fra Hongkong til country.Everything om denne transaksjonen skal vжre lovlig gjшres uten vanskelighet.Berre så det er sagt: Eg bit aldri på slike agn, altså..

• 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.