Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70296] Torger Kristiansen Dahl fra Stokke. Når døde han?

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Torger Kristiansen Dahl, født 1816 på Tjøme, var gift med Andrea Mathes Kristiansadtter fra Melsomvik. Torger og hans familie var bosatt i Strandstedet i Melsomvik under Solberg gård ved Folketellingen i 1865. Torger var da 50 år, gift og hadde to hjemmeværende døtre, Kathrine 20 år og Sophie 15 år. Kona Andrea Mathea døde 19.11.1876 i Melsomvik, men jeg vet ikke når Torger døde. Er det noen som kan hjelpe?

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Hei Hilde. Jeg fant henne heller ikke som antydet mht. dødsdato. Tror derfor at jeg kan ha fått feialktige opplysninger fra mine slektninger. Ved å gå gjennom de skannede kirkebøkene fant jeg Andrea Mathea Christensdatter, matroskone død i Melsomvig 21.1 og begravet 2.2.1870, 54 år år gammel. Alderen passer med hennes fødselsår (1816). Her står hun ikke oppført som enke, så mannen var nok i live på dette tidspunkt. Han nå bladd gjennom de skannede kirkebøkene fra 1870 til 1904, men kun sett etter Torger som bosatt i Melsomvik ved dødstidspunkt. Har ikke funnet ham der, så han kan ha flyttet etter 1870.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.