Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70298] Peder Knudsen soldat og gårdbruker

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg prøver å finne fødselsdato og nøste meg bakover på Peder/Per Knutsson f ca 1785 d 1854. Gift 1810 med Rønnaug Gunnardotter f. 1781 d. 1811 De bor på Rostadstugu i 1811 da sønnen Ola blir født.Så gifter han seg på nytt [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9242&idx_id=9242&uid=ny&idx_side=-97>Lenke Permanent bildelenke:

• 2 uker senere...
Gjest Hans Egil Hansen

Jeg prøver fortsatt å lese det som står LenkeMen det er ikke enkelt. Han er døpt 27.11.1785. Han er 'Ægte' Moren er Goro Olsdt. Øyagardens. Hvor er faren sitt navn? Hvis vi ser på linje tre står det muligens Knud Larsen .... Øyagarden. Er det faren?

Gjest Berit Knudsen

Fant denne dåpen,nr.3, 25/1 1761 i Lom, Knud, far Lars Sveene, faddere: Lieut. Skandorph, Erland Øverlie, Lars Blager, jomfrue Skandorph, ..... S.....gaard(Sivergaard?). Fornavnet til siste fadder ser ut til å starte med R ? Lenke

Gjest Hans Egil Hansen

Lars Sveene er jo ett ganske spesielt navn da. Kanskje jeg kan finne noe ham. Lars Blager også, det er gården Blakar. Jeg prøvde å finne gården Ekkle som de bor på i 1801-tellingen men finner den ikke. Sikkert en annen skrivemåte/annet navn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.