Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#70316] Gulbrand Hansen, kommandørsersjant av tredje jegerkompani,

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Gulbrand Hansen gifter seg i Brunlanes 20.07.1804 med Anne Corneliusdatter Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3068&idx_id=3068&uid=ny&idx_side=-201>LenkeI Vinger får de barna Hans i 1804 (døpt 21.okt)Permanent sidelenke: Lenke og Christian Jørgen i 1807 (døpt 25.januar) Permanent sidelenke: LenkeDenne gutten dør sannsynligvis før 1810, da de får en sønn til i larvik, som får det samme navnet (døpt 5.juni) Permanent sidelenke: LenkeI 1813 (1.januar)døper de en datter med navnet Helle Andrea, også i Larvik Permanent sidelenke: LenkeI 1816 døper de en sønn, Reinhard i Berg kirke, Brunlanes (11.aug)Permanent sidelenke:

Gjest Kjellaug R. Petit
Gjest Sissel Johnsen

Det kan jo være en av disse ja. Han er nok uansett ikke fra Brunlanes. Hadde satt min lit til at han var i Fredriksværn i 1801, men der fant jeg ham ikke. Ingen hjelp å finne i mødrenes navn heller, da ingen av barna har disse navnene. Sissel

Gjest Sissel Johnsen

Jeg har dessverre skrevet feil dødsår. Han dør 11.februar 1842, 67 år gammel. Permanent sidelenke: Lenke Da han flyttet til Brunlanes ble han etter noen år skolemester (iflg bygdebok for Brunlanes) Hvis det stemmer at han er født i 1775 (ca), er vel kandidaten i Kristiania litt ung. Men vi vet jo også at både folketellinger og kirkebøker kan være noe upresise. Når det gjelder faddere er det ingen Hansen blant dem. De døpte i Vinger har nok flere militære som faddere, og de som ble døpt i Larvik og Brunlanes, har hovedsaklig morens slektninger som faddere. Sissel

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.